سیگنال پشت خطی به قیمت دلار

آخرین باری که قیمت دلار هرات در پشت‌خط در این سطوح (۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان) بسته شد، در روز بعد برای شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد و حتی نرخ به بالای این سطح نیز رفت اما تثبیت نداد و دوباره کاهشی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، قیمت دلار هرات از هفته گذشته وارد دامنه جدید ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان گیر افتاده است، به طوریکه نوسان‌گیران در حمایت پایین دست به خرید می‌زنند و در مقاومت از فروش خود سود می‌برند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار همین محدوده را حفظ کرد و قیمت دلار هرات در پشت خط‌جمعه در ۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان بسته شد.

آخرین باری که قیمت دلار هرات در پشت خط در این سطوح بسته شد در روز بعد برای شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد و حتی نرخ به بالای این سطح نیز رفت اما تثبیت نداد و دوباره کاهشی شد. به عقیده معامله‌گران این حرکت رفت و برگشتی از کف به این دلیل است که معامله‌گران را خسته کند و به آن‌ها تلقین کند که قیمت کاهش بیشتری می‌کند.

قیمت درهم امارت نیز در انتها هفته در بالای حمایت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان می‌داد و در روز پنجشنبه در ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار در ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر هم در انتهای هفته، همچنان بین ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۱ هزار تومان نوسان داد و نتوانست در وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود.

در انتهای هفته گذشته دوباره اخبار هسته‌ای در بازار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. فرانسه، آلمان و بریتانیا که سه قدرت اروپایی امضاکننده برجام به شمار می‌روند، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشتند: «این غیرقابل قبول است که ایران در برابر اظهارات برخی کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با پس گرفتن مجوز بازرسان آژانس با تابعیت همان کشورها، دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.» این سه کشور به مقام‌های تهران گفتند: «کار فنی مستقل آژانس نمی‌تواند مشمول تفسیر سیاسی ایران از دیدگاه‌های دیگر کشورهای عضو به این شکل باشد.»

به عقیده تحلیل‌گران فنی اگر قیمت دلار امروز در بالای مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند با افزایش تا مقاومت بعدی یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رشد کند. اما اگر قیمت دلار در شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان ناکام باشد نرخ دوباره به کف ۵۰ هزار تومان خواهد رفت. البته معامله‌گران تصور می‌کنند هر چه به پایان سال نوی میلادی نزدیک شویم احتمال افزایش قیمت دلار نیز بیشتر می‌شود.

۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 49448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha