سه‌شیرها بدون باخت به یورو رسیدند + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی انگلیس بازی‌های دور مقدماتی یورو ۲۰۲۴ را با یک تساوی ۱-۱ خارج از خانه مقابل مقدونیه شمالی به اتمام رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال انگلیس، در آخرین بازی دور مقدماتی یورو خارج از خانه به مصاف مقدونیه شمالی رفت. انگلیس موفق شده بود تا پیش از این بازی آخر مرحله گروهی، صعود خود را به یورو ۲۰۲۴ به عنوان تیم صدرنشین قطعی کند. این بازی فرصتی برای گرت ساوت‌گیت بود تا ریکو لوئیس را برای اولین بازی ملی‌اش به میدان بفرستد و به برخی از بازیکنان اصلی تیمش استراحت بدهد.

فیلم خلاصه بازی دو تیم مقدونیه و انگلیس

انگلیس در دقیقه ۴ روی کرنری که ترنت الکساندر آرنولد ارسال کرد می‌توانست به گل برسد اما لوئیس، نتوانست در اولین دیدار ملی‌اش گل هم بزند و شوتش از نزدیک دروازه، با فاصله زیادی به بیرون رفت.

سه شیرها در دقیقه ۱۴ هم روی همکاری جک گریلیش و فیل فودن موقعیت زیبایی را خلق کردند که دکلان رایس با بی‌دقتی ضربه‌اش را به بیرون فرستاد.

1956674

انگلیس توپ و میدان را در اختیار داشت که در دقیقه ۳۸ روی یک خطای پنالتی غافلگیر شد. لوئیس در پرش برای دفع سانتری با بوخان میوسکی درگیر شد و آرنجش به سر این بازیکن اصابت کرد که به نظر به صورتی سختگیرانه خطای پنالتی اعلام شد. جوردن پیکفورد این ضربه پنالتی را که انیس بردی به سمت چپ دروازه فرستاد را دفع کرد، اما ریباند این ضربه مجدداً زیر پای بردی افتاد و او این بار در باز کردن دروازه اشتباه نکرد تا انگلیس ۱-۰ عقب بیفتد.

در دقیقه ۴+۴۵ هری مگوایر در محوطه جریمه حریف توسط دروازه‌بان استول دیمیتریوسکی به زمین افتاد و ادعای خطای پنالتی داشت. داور برای بررسی این صحنه با VAR مشورت کردو در نهایت این حرکت دیمیتریوسکی که می‌توانست به اخراج او منجر شود، خطا اعلام نشد و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.

در دقیقه ۴۷ انگلیس توسط فودن به گل رسید که داور بعد از یک بررسی طولانی صحنه آن را به دلیل آفساید میلیمتری فودن مردود اعلام کرد که باعث اعتراض بیشتر انگلیسی‌ها به داور شد.

1956675

1956676

در دقیقه ۵۸ هری کین، ستاره این روزهای بایرن مونیخ و بهترین گلزن تاریخ انگلیس به جای اولی واتکینز به میدان آمد و تنها یک دقیقه بعد روی ارسال کرنر فیل فودن با ضربه سر تو پی را به سمت دروازه حریف فرستاد که با دخالت جانی آتسانوف به گل تساوی انگلیس تبدیل شد.

در ادامه بازی آرام‌تر شد و انگلیس که با خیال راحت بازی می‌کرد به آب و آتش نزد. ساوت‌گیت در دقایق پایانی به بازیکن جوان دیگری، یعنی کول پالمر هم فرصت بازی کردن داد. در ادامه اتفاق خاص دیگری نیفتاد تا انگلیس به تساوی ۱-۱ رضایت دهد. با این نتیجه، انگلیس با ۲۰ امتیاز دور گروهی را به اتمام رساند و مقدونیه هم با ۸ امتیاز تنها بالاتر از مالت، در رده پنجم گروه قرار گرفت و از صعود به یورو باز ماند.

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 49257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha