امپراتوری تجاری رونالدو: از هتل‌داری تا کاشت مو!

کریستیانو رونالدو در کنار ثروتی که تا به امروز از طریق فوتبال به دست آورده، فعالیت منظمی در سرمایه‌گذاری‌های خارج از مستطیل سبز داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای خود به ثروت زیادی دست یافته که قبل از حضورش در عربستان سعودی، شامل دستمزدهای او در منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس بود. رونالدو با انتقال به باشگاه النصر، سالانه ۲۰۰ میلیون یورو به دست می‌آورد.

بازیکن ۳۸ ساله به دلیل تنوع بخشیدن به درآمد خود با چندین سرمایه گذاری تجاری شناخته شده است‌. به نظر می‌رسد که علایق تجاری رونالدو با ورود او به سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای‌اش افزایش یافته و او این کار را راهی برای ثبات مالی خود می‌بیند.

آخرین سرمایه گذاری او ماه گذشته زمانی انجام شد که رونالدو در فهرست خریداران شرکت رسانه‌ای پرتغالی کافینا (Cofina) قرار گرفت. رونالدو یکی از ۱۱ سرمایه‌گذار این معامله بود و ارزش این معامله ۵۷ میلیون یورو برآورد شده است.

1955801

از جمله زیرمجموعه‌های این غول رسانه‌ای پرتغالی می‌توان به کوریو دا مانها، پرتیراژترین روزنامه در این کشور اشاره کرد که روزانه حدود ۱۱۰ هزار نسخه فروش دارد. روزنامه ورزشی رکورد، روزنامه دِستک و روزنامه تجاری ژورنال د نگوسیوس نیز توسط کانفینا منتشر می‌شوند. این شرکت مالکیت کانال تلویزیونی cmTV و مجموعه‌ای از مجلات دیگر را نیز در اختیار دارد. رسانه‌های پرتغالی مدعی هستند که رونالدو بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت.

این اولین ورود رونالدو به دنیای رسانه نیست‌. او در سال ۲۰۱۷ بخش اعظم مالکیت آژانس دیجیتال تینگ‌پینک (Thing Pink) را به دست گرفت و این شرکت به سرعت به ۷EGEND تغییر نام داد. این شرکت همچنین با پلتفرم CR۷ Fitness Crunch رونالدو همکاری دارد که مربوط به حوزه ورزش، تناسب اندام و سلامتی است و از باشگاه‌های زنجیره‌ای او حمایت می‌کند.

1955802

یکی دیگر از سرمایه گذاری‌های تجاری رونالدو در ماه‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، اسناد مالی کلینیک‌های کاشت موی اینسپاریا توسط آژانس مالیاتی اسپانیا تحت بازرسی قرار گرفته است. پس از صدور چندین فاکتور بدون مالیات بر ارزش افزوده برای صدها مشتری بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، پرونده‌ای برای این کلینیک باز شده است.

کلینیک‌های تحت مالکیت رونالدو مسئولیت این روند را به وکلا واگذار کرده‌اند اما اصرار دارند که تمام قوانین و مقررات را رعایت کرده‌اند. اینسپاریا در مجموع دارای ۱۲ کلینیک در بارسلونا، مادرید، پرتغال و همینطور میلان است.

رونالدو همچنین در سال ۲۰۱۵ با گروه پستانا (Pestana) مستقر در مادیرا وارد شراکت شد که متعلق به دیونیسیو پستاناست و توسط پدرش مانوئل، یک میلیونر شناخته شده، تأسیس شده است. ۵ هتل CR۷ تا به امروز در لیسبون، فونچال، نیویورک، مادرید و مراکش تاسیس شده‌اند.رونالدو علاقه زیادی به ساخت و ساز دارد. به طوری که اسطوره پرتغالی خانه‌ای به ارزش ۲۵ میلیون یورو در ریویرای پرتغال ساخته است. امپراتوری املاک او همچنین شامل یک بلوک آپارتمانی ۷ طبقه در فونچال است که مادرش و برادرش هوگو در آن زندگی می‌کنند.

رونالدو همچنین صاحب یک ویلا در تورین، یک عمارت ۷ میلیون یورویی در نزدیکی مادرید و یک ویلای مخصوص تعطیلات در ماربلا است.

1955803

برند گسترده او همچنین شامل عینک، کفش، لباس زیر و عطرهای CR۷ است. رونالدو همچنین دارای قرارداد مادام العمر با نایکی، غول پوشاک ورزشی آمریکایی است‌. او یکی از سه ورزشکاری است که این امتیاز را دریافت کرده‌ است.

با توجه به موقعیت بی‌نظیر رونالدو، مشخصات او تا مدت‌ها پس از بازنشستگی برای شرکت‌ها جذاب خواهد بود. این ستاره پیش از این از برندهای بزرگی مانند آرمانی، کلیر، کاسترول، هربالایف، ایتالیا ایندیپندنت و پوکر استارز حمایت کرده است. با ثروت خارق العاده‌ای که رونالدو به دست آورده و هر روز هم به آن اضافه می‌شود، بعید نیست که فعالیت‌های تجاری او چندین سال مشکل ادامه‌ داشته باشد.

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 49225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha