قیمت دلار دچار سندرم آخر ماه شد

اکوایران: گروهی از معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه دچار سندروم آخر ماه و نبود پول شده است و قیمت دلار می‌تواند همچنان به نوسان فرسایشی روبه‌پایین خود ادامه دهد. اما در مقابل گروهی معتقدند در سطوح پایین قیمت دلار متقاضی زیاد است و بازار از آنجا برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت دلار که هفته گذشته را در کانال ۵۱ هزار تومان شروع کرده بود با یک روند کاهش فرسایشی به کانال ۵۰ هزار تومان رفت. قیمت دلار هرات در هفته گذشته پس از چند بار برخورد به حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالاخره این سطح را از دست داد و در انتهای هفته بین ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان بود.

بازار ارز هرات در پشت‌خط جمعه در حوالی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد و در لحظاتی نیز به زیر این مرز رفت اما تثبیت نداد و به بالا برگشت. قیمت تتر که با کاهش دلار در انتهای هفته به کف ۵۱ هزار تومان رسیده بود در روز پنجشنبه و جمعه بین ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان داد.

معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات به زیر مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برود، حمایت بعدی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. آن‌ها بر این باورند که سطح حمایتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان برای قیمت دلار مهم است که اگر از دست برود نرخ می‌تواند با کاهش به کانال ۴۹ هزار تومان برود. البته آن‌ها می‌گویند محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان کف خط روند صعودی است که از دست رفتن آن سخت است. در صورت از دست رفتن این محدوده فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد.

معامله‌گران فنی معتقدند نوسان درهم برای قیمت دلار مهم است و اگر قیمت درهم از کانال ۱۴ هزار تومان دور شود به موجب آن شاهد کاهش بیشتر در بازار ارز خواهیم بود. حمایت اولیه درهم ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است که اگر از دست برود حمایت مهمتر آن ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

گروهی از معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه دچار سندروم آخر ماه و نبود پول شده است و قیمت دلار می‌تواند همچنان به نوسان فرسایشی روبه‌پایین خود ادامه دهد. اما در مقابل گروهی معتقدند در سطوح پایین قیمت دلار متقاضی زیاد است و بازار از آنجا برمی‌گردد.

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 49205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha