غربی ها می خواستند داعش را کپی القاعده در خاورمیانه اجرا کنند/ حذف داعش نشان داد می توان با رژیم صهیونیستی نیز مقابله کرد/تصمیم مقابله با داعش برای استقرار امنیت منطقه بسیار استراتژیک بود

کارشناس مسائل منطقه گفت: در حال حاضر به این خاطر ارتش اسرائیل و آمریکا در غزه رو در روی مردم فلسطینی ایستاده اند چرا که با حذف داعش دیدند دیگر نمی توانند روی نیابتی‌ها و مزدوران خود در منطقه حساب باز کنند به این خاطر رژیم صهیونیستی خود دست به کار شده و هر روز با توسل به یک بهانه وضعیت فاجعه باری در غزه ایجاد می کند که البته ارمغانی به غیر از بی‌حیثیتی و بی‌آبرویی بیشتر برای اسرائیل ندارد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل و سیاست خارجی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص اهمیت حذف داعش و تلاش جمهوری اسلامی ایران در این رابطه به نقش محوری آمریکا واهداف دنیای غرب در خصوص ایجاد داعش اشاره کرد و گفت: کاملا روشن است ساختاری که برای داعش طراحی شده بود برگرفته از الگوی ساخت القاعده است چرا که آمریکایی‌ها به عنوان سازندگان القاعده بعد از خروج شوروی از افغانستان مناسب دیدند کپی القاعده را در خاورمیانه اجرا کنند.

وی دراین باره افزود: بعد از جنگ ۳۳ روزه که منجر به پیروزی حزب الله شد آمریکا برنامه‌ای برای به هم ریختن حوزه اطراف فلسطین تدوین کرد لذا در وهله اول به سراغ کشور مهم و سازش ناپذیر در برابر رژیم صهیونیستی رفت، یعنی سوریه.

مصیب نعیمی خاطر نشان کرد: با این فرمول که بخشی از مردم مخالف تصمیمات مدیریتی در حوزه اقتصادی و سیاسی در سوریه هستند حمله داعش را از سوریه کلید زد چرا که در اصل هدفی جز ویران کردن نظام و از هم پاشیدن ارتش سوریه و در صورت توان تغییر رژیم در این کشور و آوردن رژیم وابسته به خود را دنبال نمی کرد به این خاطر بود که در دوران فعالیت داعش؛ زخمی های داعش در بیمارستان های ترکیه و اسرائیل مداوا و درمان می شدند، ضمن اینکه نتانیاهو نیز یک بار مجروحین داعشی را عیادت کرد که تصاویر آن پخش شد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در خصوص نقش آمریکا در پدید آوردن داعش برای ایجاد تغییراتی اساسی به نفع خود در منطقه غرب آسیا گفت: خانم کلینتون رسماً اعلام کرد آمریکا خالق داعش است. داعش با پشتیبانی مالی برخی کشورهای عربی و طرح و برنامه سازمان‌های امنیتی آمریکا توانست بر بخش هایی از عراق و سوریه مسلط شود.

مصیب نعیمی درخصوص نقش بی بدیل سردار سلیمانی درباره حذف داعش و شناخت از خطرات گسترش و نفوذ داعش در منطقه گفت: شناخت دقیق و آگاهانه مسوولین نظام و سردار سلیمانی منجر به کاهش هزینه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع مقابله با خطر گسترش تروریسم در منطقه و تسری آن به ایران شد. در این موضوع شکی نیست که وجود داعش و مقابله با داعش برای ایران هزینه ساز شد اما با تلاش ها و مجاهدت های سردار سلیمانی و محور مقاومت خطری که می توانست مثل یک غده سرطانی در منطقه پخش شود در نطفه خفه شد و طرح آمریکا برای تجزیه و تسلط بر منطقه شکست خورد.

مصیب نعیمی معتقد است: امروز اگر مقاومت متحدالشکلی در حوزه منطقه‌ای در برابر رژیم صهیونشی شکل گرفته نتیجه مقاومت در برابر داعش است. حذف داعش نشان داد می توان با رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می شود نیز مقابله کرد تا شکست کامل این رژیم غاصب کودک کش.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در حال حاضر به این خاطر ارتش اسرائیل و آمریکا در غزه رو در روی مردم فلسطینی ایستاده اند چرا که با حذف داعش دیدند دیگر نمی توانند روی نیابتی‌ها و مزدوران خود در منطقه حساب باز کنند به این خاطر رژیم صهیونیستی خود دست به کار شده و هر روز با توسل به یک بهانه وضعیت فاجعه باری در غزه ایجاد می کند که البته ارمغانی به غیر از بی‌حیثیتی و بی‌آبرویی بیشتر برای اسرائیل ندارد.

مصیب نعیمی درخصوص اهداف آمریکا در ایجاد داعش برای از بین بردن محور مقاومت گفت: مهمترین هدف آمریکا از ایجاد داعش در حوزه منطقه‌ای و بین المللی محو مقاومت و سلطه بر کشورهای منطقه بود. با آسیب دیدن بخشی از محور مقاومت سایر کشورها نیز همان آسیب را می‌بینند وقتی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها سعی می‌کنند محورهای اطراف ایران را مورد حمله قرار دهند یعنی به دنبال تضعیف ایران هستند چون هزینه جنگ رو در رو با ایران برایشان سنگین بود به این خاطر با ایران به صورت مستقیم وارد درگیری نشدند بلکه جنگ را با همپیمانان ایران آن هم از طریق گسیل تروریست ها کلید زدند.

وی در این باره افزود: این معادلات به صورت کاملا روان برای منطقه نوشته شده بود تا در طی اجرای برنامه های آمریکا اختلافات طایفه‌ای، مذهبی و قومی به اوج برسد و از آن سو با تشدید درگیری های بین مردم منطقه آمریکا صاحب ثروت و امکاناتی شود که باید در اختیار خود مردم منطقه باشد. وضعیت امروز در فلسطین نیز شبیه به طراحی داعش است چرا که امروز دنیای غرب و ائتلاف غرب در کنار هم جمع شده اند تا منافع مشترک را پیش ببرند و به تدریج بتوانند کشورهایی مثل ایران، افغانستان، عراق و سوریه را به نوعی مستعمره خود کنند و این راه فقط از مسیر شکست محور مقاومت می تواند اهداف ائتلاف غربی را محقق کند.

‌مصیب نعیمی تصریح نمود: به رغم تضادهای داخلی بین کشورهای غربی چون در خصوص منطقه خاورمیانه هدف و منافع مشترک دارند این روزها برای درهم کوبیدن محور مقاومت دور هم جمع شده اند که اتفاقا عجیب نیست. شاهد هستیم با تکرار و تداوم نسل کشی ها و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه رهبران دیروز و امروز غرب تور سفر به اراضی اشغالی گذاشته اند و با ورود به تل‌آویو با وقاحت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تعریف می‌کنند و حتی اجازه نمی‌دهند یک قطعنامه درباره محکومیت کشتار کودکان صادر شود.

مصیب نعیمی کارشناس وتحلیلگر مسائل بین الملل تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با داعش را بسیار حیاتی واستراتژیک خواند و در این باره گفت: با اینکه طی دهه های گذشته بزرگترین خطر برای منطقه وجود رژیم صهیونیستی بوده اما داعش چون با شکل و شمایل به ظاهر اسلامی وارد شد و اسلام ستیزی را با اسلام گرایی انجام داد تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروهکی تروریستی که به اسم دین برای زدودن دین واقعی وارد صحنه شده بود بسیار حائز اهمیت است. بی تردید سردار قاسم سلیمانی متوجه اهمیت مقابله با داعش شده بود که به اسم اسلام برای تخریب کامل اسلام ناب پدید آمده بود به این خاطر می توان گفت تصمیم مقابله با داعش هم برای استقرار امنیت منطقه و هم حفظ اسلام ناب از گزند طرح های خصمانه دشمنان اسلام بسیار مهم و استراتژیک بود.

مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در خصوص نقش مهم مرجعیت در صدور فتوای مبارزه با داعش یادآور شد: وجود مرجعیت در تقابل جدی با داعش بسیار نقش آفرین بود چرا که داعش با اسم دین وارد عمل شده بود و مرجعیت شیعه بود که این پرده دینداری را از دور داعش کنار زد و این گروه را به عنوان مجموعه تروریستی وابسته به غرب و اسرائیل معرفی کرد و مجوز عقیدتی و دینی برای مبارزه با رژیم با داعش را صادر کرد.

وی در این باره تصریح نمود: مرجعیت شیعه و مسوولین جمهوری اسلامی متوجه این موضوع شده بودند که هدف داعش تغییر معادلات منطقه بود با اینکه غرب دهه های گذشته رژیم صهیونیستی را برای تحقق اهداف خود طراحی کرد اما در رژیم صهیونیستی با جنایت هایی که مرتکب شد منجر به کاهش هیمنه غرب در افکار مردم دنیا و جهان اسلام شد به این خاطر غرب تلاش کرد تا با شکل دادن گروه جدیدی طرد شدن خود از منطقه را جبران کند و سرپوشی بر جنایت های رژیم صهیونیستی بگذارد که خوشبختانه با شناسایی دقیق اهداف و استراتژی های غرب در پدید آوردن داعش با یک حرکت هماهنگ و درایت بسیار بالا داعش را مغلوب کرد و تمامی پشتیبانی لجستیکی آمریکا و پشتیبانی مالی کشورهای منطقه را بی اثر کرد.

مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی و بین الملل افزود: داعش نه تنها به کشورهای عربی و ایران اکتفا نمی‌کرد بلکه ادعا داشت لازم است ولایت های خود را به اکثر منطقه حتی پاکستان و بخش هایی از هندوستان گسترش دهد که خوشبختانه تمامی معادلات مورد نظر غرب با همراهی و همکاری محور مقاومت در هم شکسته شد که ایران در راس این محور مقاومت قرار داشت.

وی درخصوص نقش بی بدیل مرجعیت در ایجاد یک ارتش اسلامی برای مقابله با گروه های تروریستی گفت: مرجعیت یک بار دیگر توانست ثابت کند بخش اعظمی از مسلمانان اعم از شیعه یا سنی پایبند به تکالیف و دستورات دینی خود هستند و در کنار محور مقاومت برای استکبار ستیزی از جان دست کشیدند و توانستند با ایجاد یک مجموعه داوطلب و پر انرژی و معتقد معادلات را بر ضد آمریکا و دنیای غرب و صهیونیست ها و به نفع محور مقاومت و مردم منطقه تغییر دهند.

وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است پیروان سایر ادیان مثل مسیحیان نیز در مقابل داعش موضع گیری شدیدی داشتند چرا که مسیحیان منطقه به خوبی می دانستند استعمار با تسلط خود در منطقه به هیچ کس اعم از شیعه یا سنی و مسیحی رحم نمی کند به این خاطر شاهد بودیم مسیحیان در کشورهای مختلف مثل لبنان همواره حامی محور مقاومت بوده اند.

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 49199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha