گاف بزرگ فدراسیون دوومیدانی در نیمه‌ماراتن دوبی/ طلای آسیا پرید

در حالی که تیم دوومیدانی ایران در دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا اول شد اما طلای این مسابقه به کشور دیگری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دوبی برگزار شد و سه دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند.

محمدجعفر مرادی، صابر چرخی و منصور بیات، دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان صابر چرخی با ثبت زمان ۱:۰۵:۱۸ ساعت در جایگاه چهارم قرار گرفت و رکورد ملی این ماده را شکست، منصور بیات هم با ثبت زمان ۱:۰۵:۲۵ ساعت در جایگاه ششم قرار گرفت و محمدجعفر مرادی که رکوردار دوی ماراتن ایران است، زمان ۱:۰۶:۱۴ ساعت را از خود به جای گذاشت و هشتم شد. دونده ژاپنی با رکورد ۱:۰۳:۴۳ به مقام اولی رسید.

با توجه به این که سه دونده ایران بین ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داشتند، مدال طلای تیمی به ایران می‌رسید اما از آن‌جایی که فدراسیون فقط در بخش انفرادی ثبت‌نام کرده بود و در بخش تیمی ثبت نام نکرده بود، مدال طلا به تیم ایران تعلق نگرفت و به تیم هند رسید.

این سه دونده ایرانی در حال حاضر در دوبی هستند و هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

دونده‌های ایران هرچند در بخش انفرادی موفق به کسب مدال نشدند اما با توجه به زمان‌های ثبت شده و جایگاهی که کسب کردند، می‌توانستند مدال طلای تیمی را به دست بیاورند و حال باید دید چه کسی مقصر این اهمال کاری است.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 48984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha