تاریخ‌سازی ورزشکار قطری در دوومیدانی قهرمانی جهان

معتز برشیم قطری برای سومین بار عنوان قهرمانی رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از خبرگزاری تایمز، معتز برشیم ورزشکار قطری در مسابقات جهانی در یوجین آمریکا (اورگان) در ماده پرش ارتفاع به مدال طلا دست یافت. برشیم با پرشی به طول ۲.۳۷ متری به مدال طلا رسید. مقام دوم به وو سانگ هیوک از کره‌جنوبی (۲.۳۵) رسید و آندری پروتسنکو اوکراینی (۲.۳۳) سوم شد.

برشیم ۳۱ ساله توانست برای سومین بار به مدال طلا در رقابتهای جهانی برسد تا اولین ورزشکاری در تاریخ شود که در ماده پرش ارتفاع به ۳ مدال طلا می‌رسد. این ورزشکار قطری سه بار در سالهای (۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۲) در پرش ارتفاع قهرمان جهان شد.

برشیم همچنین قهرمان بازیهای آسیایی (۲۰۱۴) و قهرمان المپیک توکیو است.

در ماه مارس، اتحادیه بین‌المللی دوومیدانی تصمیم گرفت به دلیل وضعیت اوکراین، ورزشکاران روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی اروپا در مونیخ در فصل ۲۰۲۲ منع کند.

همچنین روس‌ها و بلاروس‌ها از حضور در لیگ الماس اتحادیه دوومیدانی اروپا محروم هستند.

به گزارش ایسنا، هجدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان از جمعه به میزبانی شهر اورگون در کشور آمریکا آغاز شد و تا ۲ مرداد ادامه خواهد داشت. مهدی پیرجهان و احسان حدادی قرار بود در این رقابت ها شرکت کنند، اما سفر آن‌ها به دلیل صادر نشدن ویزای پیرجهان از سوی کشور میزبان و انصراف حدادی لغو شد.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 30653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha