قیمت دلار و تتر یکی شدند/ بازار ارز در انتظار سخنرانی نصرالله

اکوایران: عصر امروز سید حسن نصرالله درباره جنگ غزه سخنرانی خواهد کرد و بازار منتظر صحبت‌های دبیر کل حزب الله است. اگر صبحت‌های امروز نصرالله، برخلاف دفعه پیش‌، تندتر باشد می‌تواند سوخت افزایش قیمت دلار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران،‌ قیمت دلار هرات که در میانه‌های هفته گذشته کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داده بود در انتهای هفته با افزایش دوباره وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. بازار ارز هرات در هفته گذشته بارها برای شکستن مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تلاش کرد اما این اتفاق نیفتاد و در این مرز حمایت شد و در پشت‌خط جمعه ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت تتر در انتهای هفته برخلاف دلار در روز پنجشنبه با کاهش تا مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد اما با افزایش دلار در روز جمعه این بازار نیز در ۵۱ هزار ۲۰۰ تومان حمایت شد. قیمت دلار تهران و قیمت تتر در انتهای هفته با هم برابر شد و بر این اساس معامله‌گران معتقد بودند تبدیل دلار به تتر سود می‌دهد. البته با توجه به پایین آمدن تتر در انتهای هفته، گروهی از معامله‌گران معتقد بودند قیمت دلار هرات باید کاهشی شود که این اتفاق نیفتاد.

همچنان مهم‌ترین فاند بازار در این روزها اخبار جنگ غزه است. در روز پنجشنبه یک خبر به بازار رسید مبنی بر این‌که ارتش رژیم صهیونیستی از تعلیق ناگهانی عملیات زمینی خود در غزه، بدون ارائه هیچ توضیحی در این خصوص خبر داد. بر اساس این خبر فعالان بازار می‌گفتند قیمت دلار حمایت خود را از دست می‌دهد اما در ادامه این خبر تکذیب شد و سیگنال کاهش در بازار هم از بین رفت.

در عصر امروز سید حسن نصرالله درباره جنگ غزه سخنرانی خواهد کرد و بازار منتظر صحبت‌های دبیر کل حزب الله است. قیمت دلار از سخنرانی قبلی نصرالله سیگنال کاهش تنش دریافت کرد و به کانال ۵۰ هزار تومان رفت. به عقیده معامله‌گران اگر امروز نصرالله صحبت‌های تندی انجام دهد می‌تواند سوخت افزایش قیمت دلار شود.

به عقیده معامله‌گران فنی قیمت دلار هرات طی هفته گذشته بین حمیات ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داده است و از هر طرف که خارج شود می‌تواند روند جدید تشکیل دهد. در بازار درهم نیز قیمت بین دو عدد ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان گیر افتاده است. اگر قیمت درهم حمایت مهم ۱۴ هزار را از دست ندهد قیمت دلار امروز در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت می‌دهد.

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 48977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha