مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی با اشاره هدف این سازمان برای تکریم مودیان مالیاتی و رسیدن به عدالت مالیاتی آورده است: الوعده وفا، مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، سید محمد هادی سبحانیان در توئیتی با اشاره هدف سازمان امور مالیاتی برای تکریم مودیان مالیاتی و رسیدن به عدالت مالیاتی آورده است: الوعده وفا، مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد.

وی عنوان کرده که همانطور که در خرداد ماه وعده داده بودیم، مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های متسقیم حدود چهار میلیون نفر از اصناف و مشاغل با عدد صفر قطعی و نهایی شد.

سبحانیان با بیان اینکه این دستاورد بزرگ نظام مالیاتی در راستای تکریم بیش از پیش مودیان و اعتماد به خوداظهاری آنان و در سایه مالیات ستانی عادلانه رقم خورده است، اظهار کرده که وصول درآمدهای مالیاتی با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مؤدیان کنونی و از طریق شناسایی مؤدیان جدید، تمرکز بر پایه‌های جدید مالیاتی و مقابله بیش از پیش با فرار مالیاتی با تکیه بر هوشمندسازی نظام مالیاتی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، رشد درآمدهای مالیاتی در سال های اخیر بدون وارد آمدن فشار به بخش مشاغل صورت گرفته است به طوری که در سال جاری بیش از ۵۰ درصد از مشاغل، مالیات صفر و حدود ۴۰ درصد نیز مالیات زیر ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. همچنین طی دو سال گذشته از بار مالیاتی بخش تولید نیز به میزان هفت درصد کاسته شده است.

گفتنی است؛ پیش از این در اواخر خرداد ماه سال جاری سیدهادی سبحانیان با اشاره به آمارهای مالیات‌های مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تأکید کرده بود که مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بر اساس داده‌های متقنِ عملکرد اقتصادی افراد محاسبه شده است.

وی در این باره اظهار کرده بود، با همین اطلاعات، مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر و مالیات حدود ۹۰ درصد مشمولان هم کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای یک‌سال تعیین شده است.

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 48391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha