۲ خبر دروغ مالیاتی در ۲روز! + عکس

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور به شایعه‌سازی درخصوص مالیات طلا و خبر کذب اعمال مالیات برای اجاره‌نشین‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدهادی سبحانیان، در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: دو خبر کذب در حوزه مالیات در دو روز متوالی! بنظرتان دلیل خاصی دارد؟ کار چه کسانی است؟

۲ خبر دروغ در حوزه مالیات در ۲روز!

سازمان امور مالیاتی از اول دی ماه ۱۴۰۲ همه مشاغل را موظف به اتصال به سامانه مودیان کرده است تا بر اساس این سامانه هر گونه خرید و فروش ثبت و با ایجاد شفافیت، مالیات ستانی عادلانه انجام شود. این در حالی است که عده‌ای با فرافکنی بحث افزایش ۲۵ درصدی نرخ مالیات طلا را عنوان کرده‌اند و در این زمینه جوسازی انجام شده است.

سازمان امور مالیاتی تاکید کرد که در حال حاضر اصل کالای طلا، جواهر و پلاتین از مالیات معاف بوده و فقط ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود که این نرخ مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ است.

همچنین این سازمان در اطلاعیه جداگانه ای نسبت به شایعه دریافت مالیات از اجاره پشیمان آورد: خبرهای منتشره در فضای مجازی مبنی بر اینکه طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اجاره نشین ها هم باید معادل هفت متر مربع از یک اپارتمان مالیات پرداخت کنند، به هیچ عنوان صحت نداشته و از اساس کذب و غیر واقعی ست و این گونه اخبار هدفی جز تشویش اذهان عمومی ندارد.

۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 50515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha