ساعت صفر تحولات جدید غزه آغاز شده است

تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی همانطور که مقامات ارشد ایرانی بر اساس اطلاعات خود عنوان کردند نشان می دهد آمریکایی ها به طور مستقیم اتاق فرماندهی جنگ در غزه را هدایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دو روز قبل رئیس جمهور آمریکا در میانه جنایات جنگی بی سابقه رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد تا طبق گفته خود نشان دهد در کدام سو ایستاده است.

جو بایدن در حالی به سرزمین های اشغالی سفر کرد که راهبرد نسل کشی سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با شدت بیشتری دنبال می شود و این وحشی گری حتی صدای نهادهای بین المللی را هم به صدا در آورده است. در این میان واشنگتن نه تنها نسبت به مجازات دسته جمعی فلسطینی ها در غزه با رفتار دیوانه وار صهیونیست ها در بمباران بی امان غیر نظامیان و بستن آب و برق و سوخت غزه، واکنشی نداشته است که در این مدت به ارسال کمک های نظامی به صهیونیست ها جهت ادامه هدف قرار دادن نوار غزه روی آورده است.

در آخرین کشتار اشغالگران، آنها درست یک شب قبل از ورود بایدن به سرزمین های اشغالی، بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف قرار دادند. اقدامی که اگرچه صهیونیست ها در ابتدا خوشحالی خود را از آن پنهان نکردند اما واکنش سریع و همراه با خشم و انزجار افکار عمومی، صهیونیست ها را هراسان کرده و با وجود تایید اولیه از سوی سخنگوی ارتش اسراییل، رژیم صهیونیستی به انکار حمله خود پرداخت و ادعا کرد پرتاب ناموفق موشک از سوی حماس و جهاد اسلامی عامل برخورد موشک به بیمارستان بوده است!

رئیس جمهور آمریکا البته به سرزمین های اشغالی آمد تا حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستان المعمدانی را با پروژه اخراج فلسطینی ها از غزه و کوچ اجباری آنها تکمیل کند تا بتواند در فاز سیاسی مرهمی برای متحدان صهیونیست خود در جبران شکست همه جانبه آنها درست کند

الجزیره در این رابطه خبر داد که رئیس جمهور آمریکا به همتای مصری خود پیشنهاد اسکان مردم غزه در صحرای سینا در ازای بخشش بدهی مصر را داده است اما عبدالفتاح السیسی به صراحت اعلام کرد ایده آواره کردن فلسطینی ها در سینا را نمی پذیرد.

کاخ سفید تمامی اقداماتی را که برای تضمین برتری اسراییل در نبرد غزه و مقاومت اسلامی فلسطین لازم بوده است انجام داده است. آمریکا حتی قرار است علاوه بر تسلیحات نظامی، کمک اضطراری ۱۰۰ میلیارد دلاری به اسراییل را هم اختصاص داده است.

در کنار این اقدامات، دولت بایدن تلاش های خود را به این معطوف کرده جبهه نبرد پیش روی اسراییل را هم خلوت کند و دایره آن را محدود کند تا رژیم صهیونیستی به راحتی بتواند غزه و مقاومت فلسطین را در هم بکوبد.

ایالات متحده در روزهای ابتدایی «طوفان الاقصی» با دعوت طرف های درگیر با رژیم صهیونیستی به خویشتن داری به محور مقاومت گفت از وضعیت فعلی سوءاستفاده نکنند تا جبهه جدیدی علیه اسرائیل گشوده نشود.

از سویی دیگر، آمریکایی ها با اتخاذ مواضع چندباره مبنی بر اینکه اسنادی از دخالت ایران در عملیات طوفان الاقصی نیافته اند، تلاش کردند به تهران اثبات کنند به دنبال درگیری با محور مقاومت نیستند.

تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی همانطور که مقامات ارشد ایرانی بر اساس اطلاعات خود عنوان کردند نشان می دهد آمریکایی ها به طور مستقیم اتاق فرماندهی جنگ در غزه را هدایت می کنند. جو بایدن در شرایطی در سرزمین‌های اشغالی حضور یافت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم طی روزهای گذشته در جلسه چندین ساعت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی حضور داشته است.

با این وجود محور مقاومت طی روزهای گذشته از زبان ایران هشدار صریحی به مقامات آمریکایی و صهیونیستی در خصوص توقف جنایت در غزه داده اند. مقاومت با ترسیم خطوط قرمز اعلام کرده دست همه روی ماشه است و توصیه های آمریکا در حفظ خویشتن داری فاقد موضوع است.

تهران به طرف آمریکایی می گوید واشنگتن نمی‌تواند دیگران را به خویشتنداری دعوت کرده و خود را از آن مستثنی کند؛ اگر ایالات متحده می‌تواند در جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه مشارکت کند، صلاحیت ندارد نسبت به مداخله طرف‌های ثالث در جنگ اقدامی انجام دهد.

در این راستا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چند بار خطاب به دولتمردان آمریکایی متذکر شده آمریکا که دیگران را به خویشتنداری توصیه می‌کند، خود به چنین توصیه‌ای ملتزم نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی دوشنبه شب مجددا تاکید کرد: ما به صراحت به طرف های آمریکایی گفتیم و اعلام می‌کنم که آنان نمی توانند همه را به خویشتنداری دعوت کنند، اما به طور تمام قد در کنار جنایت کاران اسرائیلی قرار بگیرند. وی افزود: زمان برای این پیام های آمریکا رو به پایان است؛ من هشدار می دهم تا دیر نشده به جای ارسال پیام های ریاکانه کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید.

رژیم صهیونیستی با فاجعه آفرینی در بیمارستان المعمدانی و پیش از آن با کشتن بیش از ۲۰۰۰ کودک و زن در روزها و شب های گذشته دیگر از تمامی خطوط قرمز مقامت عبور کرده است.

دولت بایدن که حالا مستقیما در اتاق جنگ اسراییل حضور دارد باید متوجه باشد «قواعد بازی» تغییر پیدا کرده است اینبار اسراییل با چتر حمایتی آمریکا نمی تواند از عواقب جنایاتش در امان بماند. شبکه مقاومت هیچ هراسی از گسترش جنگ ندارد و دستانش از چکاندن ماشه نمی لرزد؛ ساعت صفر آغاز شده است.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 48246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha