لبیک مردم عراق به فراخوان مقتدی صدر/ حرکت عراقی‌ها به سمت مرز اردن + فیلم

رسانه‌های عراقی خبر دادند که صدها عراقی پنجشنبه شب در حمایت از مردم غزه راهی مرزهای اردن شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد شبکه النجباء عراق در بخش خبری خود گزارش داد که صدها عراقی در حمایت از مردم غزه راهی مرزهای اردن شدند. اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق نیز با صدور بیانیه ای افزود: با توجه به شروع حرکت مردمی عراق به سمت مرزهای اردن و فلسطین از امشب جهت اعلام همبستگی با مردم فلسطین، توصیه می کنیم که خبرنگاران و تیم های تولید مستند جهت پوشش مناسب رسانه‌ای این حرکت مردمی اعزام شوند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در بیانیه خود اضافه کرد: انتظار است که مردم کشورهای دیگر منطقه به مردم عراق بپیوندند.

همچنین شبکه ۶۹۴ عراق با اشاره به حرکت صدها عراقی بسوی مرزهای اردن در حمایت از مردم غزه گزارش داد که هویت تأیید شده بسیاری از اتوبوس‌هایی که عصر پنجشنبه از بغداد به سمت گذرگاه مرزی طریبیل در بین مرز با اردن حرکت کردند، هنوز مشخص نشده است زیرا آنها تحت شعار « تجمع جوانان دین» حرکت کردند که گفته می شود نزدیک به «محور مقاومت» هستند .

این شبکه عراقی اضافه کرد: اما بعداً، بیانیه‌ای از سوی گروه دیگری که خود را «جوانان یاری کننده قدس» می‌نامیدند صادر شد که از عراقی‌ها خواست تا به مرز اردن بروند و برای رفتن به فلسطین جهت کمک رساندن به مردم غزه در آنجا تحصن کنند اما هویت این گروه فاش نشد.

شبکه السومریه عراق نیز گزارش داد که پس از فراخوان «مقتدی صدر» رهبر جریان صدری در عراق برای تحصن در مرز فلسطین، صدها عراقی به سمت مرز با اردن حرکت کردند.

پیش از این، مقتدی صدر رهبر جریان صدری عراق عصر پنجشنبه از ملت‌های اسلامی و عرب خواست که تا زمان رفع محاصره نوار غزه، تحصن و تجمع مردمی مسالمت‌آمیزی را مرز فلسطین برگزار کنند.

صدر در پیامی ویدئویی در خصوص وضعیت فلسطین گفت: با توجه به اعتقاد من به مساله فلسطین در همه ابعاد به ویژه جنبه انسانی و اطمینان من به اینکه مساله فلسطین همچنان در قلب اعراب و اسلام قرار دارد از ملت‌های اسلامی و عرب و همه دوستداران صلح دعوت می‌کنم که در مرزهای فلسطین تجمع مردمی مسالمت آمیز و بدون دخالت دولت ها برگزار کنند و از سوی مصر، سوریه، لبنان و اردن سلاحی جز کفن نداشته باشند تا زمانی که محاصره غزه شکسته شود.

همچنین تصاویری در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که کاروان‌هایی از خودروها و اتوبوس‌هایی را نشان می‌داد که صدها عراقی را به سمت مرز با اردن حمل می‌کردند. جنبش کتائب حزب الله در عراق هم روز پنجشنبه اعلام کرد که در حمایت از مساله فلسطین به سمت مرز با اردن حرکت کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از توکل به خدا و حمایت از قضیه فلسطین، از جوانان غیور خود می‌خواهیم در پاسخ به ندای قدس شریف و غزه مقاوم، با تظاهرات و همبستگی راهی مرزهای عراق و اردن شوند تا برای انجام وظیفه دینی و اخلاقی در دفاع از آرمان بزرگ اسلام و اهل خود به فلسطین سرافراز برسیم .

۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 48222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      1 0
      دمشون گرم