تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شد/مردم به مرزها مراجعه نکنند

اتفاقات و ناآرامی‌هایی طی ساعات اخیر در عراق رخ داده که سبب بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی در تمام مرزها از عصر امروز متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، اتفاقات و ناآرامی‌هایی طی ساعات اخیر در عراق رخ داده که سبب بسته شدن مرزهای زمینی از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی در تمام مرزها از عصر امروز متوقف شده است.

جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: فرودگاه بغداد شرایط خاصی پیدا کرده است و پروازها به مقصد این فرودگاه فعلا انجام نمی‌شود.

وی در خصوص جزئیات پروازها گفت: شرکت آتا پروازهای به مقصد بغداد را کنسل و شرکت ماهان تا اطلاع ثانوی وضعیت نامشخص اعلام کرده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین: مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این خصوص اظهار کرد: در پی تحولات و ناآرامی‌ها و وضع مقررات منع و آمد و شد در چند شهر عراق، مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است. از زائران عتبات و کسانی که قصد مسافرت به عراق را دارند درخواست می‌کنیم به مرزهای زمینی مراجعه نکنند.

فرماندار دشت آزادگان: مرز چذابه بسته است

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: با توجه به نا آرامی‌هایی که در کشور عراق به وجود آمده، عراقی‌ها اقدام به بستن مرزها کرده و از ورود زائران تا اطلاع ثانوی ممانعت کرده اند.

وی با بیان اینکه زائران تا باز شدن مجدد مرزها به ویژه مرز چذابه از مراجعه به آن‌ها جلوگیری کنند، افزود: به توجه به رایزنی‌هایی که در حال انجام است امیدوار هستیم موافقت برای اعزام زائران به کربلا صورت بگیرد.

فرماندار دشت آزادگان به تاکید بر اینکه دولت عراق زمان مشخصی برای باز کردن مجدد مرز چذابه را تعیین نکرده است، گفت: تعدادی از زائران ما که نیم ساعت گذشته از مرز چذابه وارد عراق شده بودند، متاسفانه توسط عراقی‌ها به کشور بازگردانده شدند و اجازه ورود به آن‌ها داده نشد.

سیلاوی بیان کرد: تنها عراقی‌های موجود در ایران اجازه خروج از مرز چذابه را دارند و ایرانی‌هایی که در عراق هستند اجازه ورود به ایران را دارند.

فرماندار ویژه خرمشهر: مرز شلمچه از سوی دولت عراق بسته شد

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: به دنبال ناآرامی‌های امروز کشور عراق، مرز شلمچه توسط دولت مرکزی این کشور بسته شد. بر همین اساس اکنون امکان تردد زائران از مرز شلمچه به قصد عتبات عالیات وجود ندارد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زائران تا اطلاع ثانوی به مرز شلمچه تردد نداشته باشند.

فرمانداری قصرشیرین: زوار عتبات فعلاً به مرز خسروی مراجعه نکنند

فرمانداری قصرشیرین با صدور اطلاعیه‌ای عنوان داشته که زوار عتبات فعلاً به این مرز مراجعه نداشته باشند. لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ زائر و مسافری در پایانه بین المللی مرز خسروی حضور ندارد و فعالیت این مرز به صورت کلی تعلیق شده است.

استانداری ایلام: مرز بین المللی مهران تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد

محمد صحرایی مدیر روابط‌ عمومی استانداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به تظاهرات و درگیری‌ها گسترده در کشور عراق منجر به وضعیت بحرانی و ناامنی در این کشور شده است. حضور گسترده زائرین به سمت مرز بین‌المللی مهران و ورود به کشور عراق برای اربعین در حال گسترش می‌باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده مرز بین المللی مهران تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد و زائرین از هرگونه تردد به سمت مرز مهران خودداری کنند.

درخواست می‌شود، حدالامکان زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی باشند.

لغو تمام پروازها به عراق 

عمچنین فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای از لغو پروازهای خروجی برخی شرکت‌های هواپیمایی به مقصد بغداد پایتخت عراق از عصر امروز (دوشنبه) خبر داد.

بر اساس اعلام نماینده شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی(ره)، پرواز عصر این شرکت به مقصد بغداد کنسل شد.

هواپیمایی ماهان نیز به مسافران اعلام کرده به علت شرایط خاص فرودگاه بغداد، تا اطلاع ثانوی پرواز این شرکت در مسیر تهران - بغداد وضعیت نامشخصی دارد.

انجام پرواز بین ایران و عراق فعلا فقط با العراقیه و فلای بغداد/امکان بازگشت ایرانی ها از عراق فراهم شد

با توجه به توقف پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به عراق، ایرانی هایی که در کشور عراق هستند می توانند با شرکت های العراقیه و فلای بغداد به ایران برگردند.

انجام پرواز بین ایران و عراق فعلا فقط با العراقیه و فلای بغداد/امکان بازگشت ایرانی ها از عراق فراهم شد

 از ساعاتی پیش پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه های نجف و بغداد به دلیل شرایط خاص پیش آمده در کشور عراق لغو شد.

لغو این پروازها تا آرام شدن شرایط و برداشتن منع عبور و مرور ایجاد شده در کشور عراق ادامه دارد.

این را مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی رحمت الله علیه به خبرنگار فارس گفت و افزود: با توجه به کنسل شدن پروازهای عراق مسافرانی که بلیت تهیه کرده بودند می‌توانند از طریق شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس ها نسبت به برگشت هزینه بلیت خود اقدام کنند.

به گفته صالحی در حال حاضر همه پروازها به مقصد عراق تا اطلاع ثانوی کنسل است اما شرکت های هواپیمایی فلای بغداد و العراقیه می توانند مسافر ایرانی و عراقی را وارد کشور ایران کنند و فقط مسافر عراقی را به کشور عراق برگردانند.

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 32323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha