موافقت اینتر میامی با جدایی مسی

در پی حذف تیم فوتبال اینترمیامی از مسابقات پلی‌آف لیگ MLS، لیونل مسی آرژانتینی برای مدت طولانی، مسابقه‌ای در پیش نخواهد داشد. حال تیم‌های فوتبال می‌توانند برای مدت کوتاهی مسی را جذب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، غیبت طولانی مدت لیونل مسی آسیب بزرگی به تیم فوتبال اینترمیامی وارد کرد. این تیم با شکست برابر سینسیناتی عملاً شانس راهیابی به مسابقات پلی‌آف را از دست داد.

طبق قوانین مسابقات لیگ فوتبال آمریکای شمالی، تیم‌هایی که از راهیابی به پلی‌آف باز می‌مانند بایدی چندین ماه را بدون مسابقه سپری کنند. تاریخ شروع مجدد فصل ۲۰۲۴ هنوز مشخص نیست و اینترمیامی در هرصورت تا قبل از ماه فوریه یا مارس دوباره بازی نخواهد کرد، زیرا این تیم دو بازی آخر فصل خود را نیز انجام داده است.

با این حال، در MLS، قانونی وجود دارد که به باشگاه‌های آمریکای شمالی اجازه می‌دهد بازیکنان خود را در این دوره به صورت قرضی به تیم‌های دیگر منتقل کنند. برای مثال تیری هانری که برای نیویورک ردبول بازی می‌کرد و دیوید بکهام که برای لس آنجلس گلکسی بازی می‌کرد توانستند برای چند ماه به آرسنال و آث میلان بپیوندند.

بنابراین اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا لیونل مسی هم می‌خواهد مانند هانری و بکهام برای مدت کوتاهی میامی را ترک کند و به صورت قرضی به باشگاهی دیگر برود یا خیر. این بازیکن آرژانتینی قبلاً درخواست‌هایی از سوی بارسلونا و تیم‌های عربستانی داشته است. البته باشگاه بارسلونا خبر مربوط به جذب مسی را تکذیب کرده است. دلیل این که بارسلونا علاقه‌ای به جذب مسی ندارد هم می‌تواند به زمان اندک انتقال و البته هزینه بسیار بالای آن مربوط شود.

اما محتمل‌ترین گزینه برای انتقال قرضی مسی کشور عربستان است. جایی که فقط به دنبال جذب نام‌های بزرگ هستند و نه مسائل مالی و مدت قرارداد اهمیتی برای مدیران فوتبال این کشور ندارد و آنچه برایشان مهم است حضور بزرگان فوتبال جهان به هر قیمتی و برای هر مدت زمانی است.

لیونل مسی باید خود را برای بازی در تیم آرژانتین و مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده کند. اما به میدان نرفتن برای تیم باشگاهی ممکن است بر آمادگی او اثر منفی بگذارد و احتمالاً خودش هم تمایل داشته باشد برای اینکه در آمادگی بماند بخواهد در این مدت در باشگاه دیگری به میدان برود.

از سوی دیگر هم چنین انتقالی می‌تواند منفعت مالی بسیار زیادی برای باشگاه اینترمیامی داشته باشد. به خصوص اگر مقصد این بازیکن کشورهای عربی و عربستان سعودی باشد. پایگاه خبری «اسپرت اسپانیا» اعلام کرده بود اینترمیامی آمادگی انتقال قرضی لیونل مسی به تیم‌های دیگر را دارد.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 47913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha