ارزهای دیجیتال مرده کدامند؟

داده‌ها نشان می‌دهند دارایی‌های دیجیتالی در معرض انقراض، دارایی‌هایی هستند که در دوره‌های صعودی راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از بیزنس، بر اساس تجزیه و تحلیل جدید این هفته شرکت کوین گکو، بیش از ۵۰ درصد از تمام ارزهای رمزپایه فهرست شده در این پلتفرم از سال ۲۰۱۴ تاکنون شکست خورده‌اند و بسیاری از مواردی که از بین رفته‌اند در طول دوره‌های صعودی بازار ظاهر شده بودند.

داده‌ها نشان می‌دهد از ۲۴ هزار توکنی که تاکنون بر روی این پلتفرم ظاهر شده‌اند، ۱۴ هزار و ۳۹ توکن، دیگر فعال نیستند.

کوین گکو از سه معیار برای در نظر گرفتن توکن مرده استفاده کرده که شامل این موارد است؛ هیچ گونه فعالیت تجاری در ۳۰ روز گذشته ثبت نکرده است، پروژه‌هایی که به‌عنوان کلاهبرداری مشخص شده‌اند و مورد آخر، درخواست غیرفعال شدن پروژه اعلام شده است.

اکثر دارایی‌های دیجیتال مرده در طول دوره صعودی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ ظاهر شدند و ۷۵۳۰ ارز دیجیتال منسوخ شده که در این دوره راه‌اندازی شدند، ۵۳.۶ درصد از کل ارزهای دیجیتال کوین گکو را تشکیل می‌دهند. در مقایسه، در طول بازار صعودی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، کمی بیش از ۱۴۵۰ پروژه از حدود ۳۰۰۰ پروژه راه‌اندازی شده در آن زمان تعطیل شده‌اند.

کوین گکو اظهار کرد «تعداد بالای سکه‌های مرده در دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را می‌توان به سهولت در استقرار توکن‌ها و افزایش محبوبیت میم‌کوین‌ها نسبت داد، با این حال، بسیاری از پروژه‌های میم ‌کوین بدون محصول راه‌اندازی و اکثریت آنها پس از مدت کوتاهی رها می‌شوند».

نتایج این تحقیق نشان داد که ارزهای رمزپایه راه‌اندازی شده در سال ۲۰۲۱ با بدترین نرخ شکست مواجه شده‌اند، به‌طوری‌که ۵۷۲۴ ارز قبلا از بین رفته‌اند و این بدترین سال برای عرضه بوده است.

در سال بعد، نرخ شکست کریپتوها ۶۰ درصد بود و ۳۵۲۰ پروژه منقرض شدند. تاکنون تنها ۲۸۹ مورد از بیش از ۴۰۰۰ ارز رمزنگاری شده فهرست شده در سال ۲۰۲۳ غیرفعال شده‌اند که نشان دهنده نرخ شکست کمتر از ۱۰ درصد است، با این حال، باید دید که آیا این نرخ با گذشت زمان ادامه خواهد یافت یا خیر.

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 51496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha