اعلام نتایج انتخابات آمریکا با احتمال درگیری مسلحانه همراه است

براساس نظرسنجی‌ها در آمریکا، ۷۵ درصد از مردم این کشور نگران خشونت‌های انتخاباتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه یواِس‌اِی تودی و دانشگاه سافولک در جدیدترین نظرسنجی خود در ارتباط با احتمال وقوع درگیری‌های مسلحانه با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کردند: ۷۵ درصد از مردم این کشور نگران خشونت‌های انتخاباتی هستند یعنی از هر چهار شهروند سه نفر از آن‌ها از وقوع خشونت‌های انتخاباتی بیم دارند.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین بعد از انتخابات، پنج ایالت این کشور شامل پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و اورگان با بیشترین خطر و گسترده‌ترین تهدیدهای گروه‌های شبه نظامی در آمریکا موسوم به میلیشیا مواجهند.  

روزنامه یواِس‌اِی تودی خطر فعالیت‌های میلیشیا را در این پنج ایالت با استناد به گزارش مشترک «پروژه داده‌های رویدادها و نقاط درگیری مسلحانه» و سایت «دیده بان میلیشیا» اعلام کرده است. در ایالات کارولینای جنوبی، تگزاس، ویرجینیا، کالیفرنیا و نیومکزیکو خطر فعالیت میلیشیا در حد متوسط اعلام شد.

فعال‌ترین گروه‌های میلیشیا در آمریکا ۹ گروه از میلیشیا نسبت به گروه‌های دیگر میلیشا فعال‌تر از دیگر گروه‌ها هستند که محتمل است با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات آمریکا یا زمان پس از برگزاری آن اقدامات خود را عملی کنند.

این گروه‌ها به شرح ذیل است:

- سه درصدی‌ها  Three Percenters  
- پسران مغرور  Proud Boys  
- حافظان سوگند Oath Keepers 
- میلیشیای چابک Light Foot Militia 
- نیروی دفاعی غیرنظامی Civilian Defense Force  
- روز مبادای آمریکا American Contingency 
- نیایشگر میهن‌پرست Patriot Prayer   
- پسران بوگالو Boogaloo Bois  
- حقوق مردم People’s Rights 

این لیست ۹ گانه توسط ناظران مذکور از اوایل تابستان سالجاری و در پی بررسی فعالیت‌ها و اقدامات بیش از هشتاد گروه مسلح که عمدتا راستگرا بودند جمع آوری شده است. در بین این فهرست، پسران مغرور اخیرا خبرساز بوده و فعالیت بیشتری داشته اند.  

هافینگتون پست نیز چندی پیش در این ارتباط نوشته است نتیجه تحقیقات ۲ نهاد آمریکایی ACLED میلیشیا واچ نشان می‌دهد گروه‌های شبه نظامی تهدیدی جدی برای رای دهندگان آمریکایی در ایالت‌های سرنوشت ساز هستند.

ساختار میلیشیا در ایالات متحده

سلاح در آمریکا از اولویت هاست و در درجه اول داشتن سلاح برای یک آمریکایی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. نقش سلاح در زندگی آمریکایی‌ها بسیار تعیین کننده است و جزعی از فرهنگ آنهاست.

موافق حمل سلاح در آمریکا از لابی قدرتمندی در نهادهای قدرت آمریکا از کنگره گرفته تا کاخ سفید برخوردارند. میلیشا بعنوان گروه صاحب قدرت و اعتبار و اخبار مربوط به این گروه همواره جزء خبر اول رسانه های آمریکا در عرصه های مختلف ازجمله سیاسی و امنیتی است.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 4789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha