ترامپ از هواداران خواست به اعتراض ادامه دهند

در شرایطی که دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات اخیر آمریکا خودداری می‌کند از هوادارانش در ایالت‌های مختلف خواست به نحوه برگزاری انتخابات و نتایج آن اعتراض کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی ‌ای بی سی نیوز در گزارشی اعلام کرد، در شرایطی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از پذیرش شکست در انتخابات اخیر ریاست جمهوری خودداری می‌کند و برای تفریح راهی زمین گلف شخصی خود می‌شود، هوادارانش در ایالت‌های مختلف مقابل ساختمان پارلمان‌های ایالتی تجمع می‌کنند تا به نحوه برگزاری انتخابات و نتایج آن اعتراض کنند.

در این گزارش آمده است که همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که رئیس جمهور آمریکا مصمم است تا هر جا که لازم باشد، حتی مراجعه به دادگاه عالی این کشور، مبارزه برای تغییر دادن نتایج انتخابات را ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی راهی زمین گلف خود بود تا به بازی مورد علاقه اش برسد که از هوادارانش خواست به اعتراض هایشان ادامه دهند و تسلیم نشوند.

در سراسر آمریکا، هواداران ترامپ در برابر ساختمان پارلمان‌های ایالتی تجمع و ادعاهای بی پایه رئیس جمهور خود را درباره ربوده شدن انتخابات را تکرار کردند.

از سوی دیگر برخی جمهوری خواهان برجسته در آمریکا مانند لیندسی گراهام و تد کروز نیز تاکید می‌کنند که هنوز همه چیز به پایان نرسیده است.

حتی وکیل شخصی ترامپ نیز بدون اینکه سندی ارائه کند، مدعی است که تقلب گسترده‌ای در انتخابات روی داده است؛ رودی جولیانی امید دارد که با دعوی حقوقی، فرجام انتخابات را در دادگاه عالی این کشور مشخص کند.

در برخی ایالت‌های آمریکا مانند پنسیلوانیا، نوادا و جورجیا این ادعاها رد شده اند و حتی هم حزبی‌های ترامپ اکنون می‌گویند اگر وی نمی‌تواند ادعای خود را ثابت کند، نوبت به آن رسیده است که کارها جریان خود را داشته باشد.

کریس کریستی از هم حزبی‌های ترامپ خطاب به وی می‌گوید: «ما نمی‌توانیم کور کورانه و بدون هیچ سندی از تو حمایت کنیم. »

"میت رامنی"، دیگر هم حزبی ترامپ نیز گفته است: «اینکه بدون هیچ سند محکم مدعی شویم که تقلب و دزدی رخ داده است، برای دموکراسی اصلا خوب نیست و در حال حاضر نیز چنین سندی ارائه نشده است. »

در همین زمان، جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا از حزب جمهوری خواه نیز با تماس تلفنی با جو بایدن، پیروزی وی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد ما اختلافات سیاسی خود را داریم، اما جو بایدن را مردی خوب می‌دانم که اکنون فرصت خود را برای هدایت و متحد کردن کشورمان به دست آورده است.

در همین حال، نتایج بازشماری آرا در برخی ایالت‌ها همچنان نشان از پیشتازی چند ده هزار نفر جو بایدن دارد و حتی خود جمهوری خواهان نیز اذعان دارند که ادامه شمارش آرا نتیجه را تغییر نخواهد داد و منابع نزدیک به ترامپ نیز می‌گویند در نهایت وی به انتقال آرام قدرت تن خواهد داد، ولی بعید به نظر می‌رسد که به صورت علنی، شکست خود را بپذیرد.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
کد خبر: 5861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha