ترامپ: ایالت پنسیلوانیا را می‌بریم

رئیس‌جمهور آمریکا اگرچه برای نخستین بار شکست در ایالت آریزونا را پذیرفت؛ اما همچنان به‌رغم انکار مقامات ایالتی، مدعی است که پیروزی در پنسیلوانیا را به نام خود ثبت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد: ما در ایالت پنسیلوانیا برنده می‌شویم.

وی در این باره افزود: اجازه رؤیت ۷۰۰ هزار رای در شهرهای فیلادلفیا و پیتسبورگ داده نشده و همین نشان می‌دهد که بر حسب قانون اساسی بزرگ‌مان، ما در ایالت پنسیلوانیا برنده می‌شویم.

ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات پنسیلوانیا امکان شمارش آرا در این ایالت را رد کردند. به گفته آنها، بایدن ۵۹ هزار رای بیشتر از ترامپ کسب کرده که بیش از ۰.۸ درصد کل آرای مأخوذه در این ایالت است.

این در حالی است که بازشماری در صورتی انجام می‌گیرد که اختلاف آرا کمتر از نیم درصد باشد.

ادعای ترامپ مبنی بر پیروزی در پنسیلوانیا در حالی است که تیم انتخاباتی او شکایت‌شان در ایالت کلیدی آریزونا را پس گرفته‌اند چراکه در این ایالت اختلاف آرای نامزد جمهوریخواه و جو بایدن رقیب دموکرات بیش از آن است که با بازشماری قابل جبران باشد.

در همین راستا، ترامپ در پیامی توئیتری، به طور ضمنی باخت در این ایالت را پذیرفت و نوشت: فهمیدیم که در ایالات آریزونا و نوادا از سیستم وحشتناک «دامینی اِن» برای شمارش آرا استفاده شده است. عجیب نیست که نتیجه، باخت با فاصله‌ای چنین ناچیز بود!

البته توئیتر، اعتبار هر دو پیام ترامپ را زیر سوال برده است.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 6525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha