پرونده دو فرزند مقام ارشد قوه قضاییه در مرحله تحقیقات است

در خصوص تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه گفت: پرونده دو فرزند مقام ارشد قوه قضاییه در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص موضوعات مختلف از جمله پرونده دو فرزند یک مقام ارشد قوه قضاییه پاسخ گفت و از تشکیل پرونده برای آنان و انجام تحقیقات مقدماتی خبر داد.

زندان‌زدایی؛ امکان تودیع وثیقه و کفیل در کلیه ساعات روز و خارج از وقت اداری

مسعود ستایشی با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره کاهش جمعیت کیفری گفت: بارها رییس قوه قضاییه اعلام داشته که نباید افراد به صرف گذشت ساعات اداری و عدم تامین کفالت راهی زندان‌ها شوند، زیرا خطرات چند ساعته دارد. در اسفند ماه سال گذشته بخشنامه‌ای از طرف قوه قضاییه صادر شد. در راستای اجرای این بخشنامه که به کلیه واحدهای قضایی ابلاغ شد، اقداماتی از سوی قوه قضاییه اجرایی شده است.

وی افزود: از آنجا که یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری صدور قرارتامین کیفری مناسب اعم از کفالت یا وثیقه می‌باشد مراجع قضایی باید از ورود این قبیل متهمان با صدور قرار قبولی وثیقه و کفالت جلوگیری کنند. در راستای اجرای این بخشنامه امکان معرفی وثیقه و کفیل در کلیه ساعات اداری در کلیه واحدهای قضایی به منظور جلوگیری از ورود افراد به زندان فراهم شده است. همچنین تمهیداتی شده است که در صورت تقاضای متهم برای تودیع وثیقه تا پایان وقت کشیک، او در تحت نظرگاه نگهداری شود و به زندان معرفی نشود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: به کلیه همکاران ابلاغ شده باقی مانده حبس متهمان با استفاده از پابند الکترونیک به جای حبس انجام شود و محکوم را از این طریق تحت مراقبت قرار دهیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی رییس قوه قضاییه گفت: با توجه به سفر استانی اخیر ریاست قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی که همچنان در سایر سفرهای استانی رییس قوه قضاییه مشاهده شده نکته مورد توجه ریاست قوه قضاییه اجرایی شدن یکایک مصوبات سفرهای استانی است. یکی از مصوبات اخیر که اجرایی شد، مصوبه تخلیه زندان رجایی شهر بود که قبل از موعد مقرر این مهم صورت گرفت و موجب خشنودی و آرامش مردم آن منطقه شد.

مجازات رد مال پرونده پاسارگاد نسیم در مرحله اجراست

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده پاسارگاد خودرو نسیم و متهم آن گفت:در مورد ایشان به اتهام کلاهبرداری ۷ میلیارد تومان قرار قانونی صادر شده است. بیش از دو سال در زندان بسر برده و پس از تحمل این میزان حبس که بدل از جزای نقدی بوده الان در بازداشتگاه تهران بزرگ است و در حال تحمل مجازات رد مال است.

دادگاه مهاجم سفارت جمهوری آذربایجان هنوز برگزار نشده است

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تلویزیون آذربایجان اعلام کرده که عامل حمله به سفارت آذربایجان به اعدام محکوم شده است؟ گفت: پرونده شخص مهاجم به سفارت آذربایجان که منجر به قتل عمدی کارمند سفارت شد، در هفته گذشته به دادگاه کیفری یک ارسال شده و در مرحله تشریفات رسیدگی است و هنوز دادگاهی تشکیل نشده که بخواهیم بگوییم رایی صادر شده است.

وی در خصوص تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه گفت: همانطور که اعلام شد پرونده‌ای تشکیل شده و این پرونده در ارتباط با دو فرزند ایشان مطرح است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است که به محض اینکه این پرونده اقتضای اطلاع رسانی پیدا کند، اطلاع رسانی می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی در زندان اوین گفت: در این ارتباط برای ۴۰ نفر از متهمان قرار جلب دادرسی صادر شده و پرونده در حال تنظیم کیفرخواست است و پرونده تا دو هفته دیگر برای ۴۰ نفر به دادگاه صالح ارسال می شود.

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 47887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha