دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضاییه به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دادگاه به اتهامات ۲۳ تن رسیدگی می‌کند که به ایجاد شبکه اعمال نفوذ و پولشویی در پرونده‌های کلان اقتصادی متهم شده‌اند. گفته می‌شود دو تن از فرزندان حجت‌الاسلام محمد مصدق کهنموئی نیز در پرونده به‌عنوان متهم حضور دارند.

در ابتدا همه‌چیز در حد «شنیده‌ها» و «غیر رسمی» بود تا اینکه سخنگوی قوه قضاییه، مسعود ستایشی، مهرماه امسال در یک نشست خبری و در حالی که پرونده مراحل مقدماتی را پشت‌سر می‌گذاشت تایید کرد برخلاف شایعه‌های بی‌اساس، پرونده تنها شامل دو فرزند معاون اول است و ارتباطی به شخص معاون اول قوه قضاییه ندارد و به‌محض اینکه از لحاظ انطباق با مقررات، اقتضای اطلاع‌رسانی کند، مطابق با موازین قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همان موقع محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: ما خط قرمزی نداریم برای همه مسئولین و اگر خدای‌ناکرده خودشان یا اطرافیانشان دچار خطایی شوند، پیگیری ما، امر عادی شده. من اگر بخواهم مثال بزنم، یکی از مسئولین رده بالامان، یکی دو تا از فرزندانش گرفتار شده بودند، درگیر شده بودند به ما گزارشی رسید. بنده خودم خدمتشان رسیدم. گفتم که این مدارکی که هست، اگر که خطاست و این‌ها درست نیست، بفرمایید. اگر که احیاناً شما در جریان نیستید، بدانید این اتفاق افتاده. اگر در جریان هستید مواظب باشید که از اسم شما استفاده نشود. ضمن این که ما این را دادیم دستگاه نظارتی دارد پیگیری می‌کند.

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
کد خبر: 53077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha