عذرخواهی رئیس قوه قضاییه از مردم عسلویه اقدامی انقلابی است / اسناد ادعای رائفی‌پور اخذ شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضائیه از مردم محروم در عسلویه نسبت به تاخیر ۳۲ ساله در اعطای اسناد رسمی آنان، اقدامی انقلابی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پرواضح است که در مبارزه طولانی و قیام عمومی ملت ایران که در بهمن ماه ۱۳۵۷ مثمرثمر واقع شد، دستیابی به آزادی و عدالت و استمرار نظام مردم‌سالار و... از جمله ارزش‌های بی‌بدیل و مورد انتظار و مطالبه قاطبه ملت ایران بود.

مسعود ستایشی افزود: در طول ۴۵ سال گذشته ایستادگی و مقاومت و تلاش همه جانبه ملی بود که باعث شد ریشه انقلاب اسلامی را مستحکم کند.

ستایشی با بیان اینکه عدالت تحقق یافتنی است، ادامه داد: قوه قضاییه در پیشانی دستگاه‌های مورد مطالبه مردم در تحقق عدالت، امروز جزو دستگاه های پیشرو است و راه سخت و پرچالشی در پیش رو دارد. با افتخار اعلام می‌کنم که عزم و اراده امروز در قوه قضاییه موجود است که برای تحقق عدالت گام‌های اساسی برداشته است و امروز عذرخواهی رسمی رییس قوه قضاییه از مردم محروم ما در عسلویه نسبت به تاخیر ۳۲ ساله در اعطای اسناد رسمی آنان، اقدامی انقلابی است که انتظار می‌رود در سایر بخش‌ها ادامه یابد. همانطور که رییس قوه قضاییه گفت امروز ما مسئولان ملت دار صبوری و نجابت همه ملت ایران بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت میلاد حاتمی گفت: نسبت به پرونده میلاد حاتمی اطلاع رسانی‌هایی از طریق خبرگزاری قوه قضاییه صورت گرفته است. آخرین اخبار این است که این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مورد رسیدگی دقیق واقع شده است و منتج به صدور رای شده است. در تاریخ ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۲ و پس از اعمال تشریفاتی قانونی با فرجام خواهی فرجام خواه، پرونده متضمن رای به دیوان عالی ارسال و به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع می شود.

وی افزود: در قسمت هایی از اتهامات او از جمله افساد فی الارض از طریق اشاعه فساد گسترده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق خروج مبالغ مالی کشور و پولشویی و دایر کردن مرکز قمار و تشویق به فساد در فضای مجازی و ... قطعا پرونده با دقت و توجه کامل رسیدگی می شود و پس از قطعیت اطلاع رسانی می‌شود.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره احضار علی اکبر رائفی‌پور گفت: او از سوی دادسرای تهران دعوت شده بود و از ایشان نسبت به مسایل گفته شده‌اش، مطالبه اسناد و مدارک شد. اسناد اخذ شده است و مقام قضایی در حال بررسی اسناد است و چنانچه به تصمیم برسد اطلاع رسانی می‌شود.‌

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه زاهدان، گفت: در این پرونده از ناحیه بازپرسی اقدامات اولیه صورت گرفته و تحقیقات اولیه به همراه تصمیم به دادگاه ارسال شده و دادگاه صالح در رسیدگی به پرونده مبادرت به تشخیص نقص در پرونده کرده و این پرونده متضمن شرح نقص به شعبه بازپرسی اعاده شده و بازپرس اقدامات سریع و متناسب را انجام داده است. اکنون پرونده به دادگاه صالح اعاده شده و روند به گونه‌ای خواهد بود که در دهه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری دادگاه این پرونده باشیم.

وی درباره اینکه رای پرونده قطعی نشده است؟ گفت: هرچه قطعی شود اطلاع رسانی می شود. روز دادگاه هم مشخص است ولی ممکن است تغییر کند.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 51826
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha