ناصر علیزاده هم به طلا نرسید + فیلم / ۲ نقره و یک برنز فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست سنگین مقابل حریف ازبک به مدال نقره بازی‌های آسیایی چین دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی های آسیایی در هانگژوی چین، ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا در دیدار فینال مقابل جالگاسبای بردیموراتف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با ارائه نمایشی دور از انتظار با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

علیزاده پیش از این در دور اول با نتیجه ۷ بر یک آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر یک عظیم آناممدُف از ترکمنستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز ۵ بر ۱ سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

پیش از این ۳ نماینده دیگر ایران در روز نخست این رقابت‌ها به میدان رفتند که در پایان امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید، دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و میثم دلخانی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور مسابقات کنار رفت.

نتایج کامل ۴ فرنگی کار ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه هفت بر یک سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. او در دور بعد با نتیجه چهار بر دو مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه پنج بر دو یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که ۷ امتیاز از حریف خود پیش بود با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. سهرابی در این دیدار به مصاف لی لی از چین رفت و در پایان با برتری ۳ بر ۲ به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی‌نژاد در این دیدار مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر ۱ آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در درو بعد با نتیجه ۷ بر ۱ عظیم آناممدُف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با جالگاسبای بردیموراتف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

فردا(پنج‌شنبه) و در روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برابر رقبای خود به میدان می روند.

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 47692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha