دو سطح مهم در تحلیل میان‌مدت قیمت دلار

از نظر تحلیل‌گران میان‌مدت دو عدد در تعیین روند قیمتی دلار مهم است. قیمت دلار هرات از بالا با محدوده مقاومتی ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو است. در مقابل سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان به سد کاهش تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، قیمت دلار هرات با اثر وجوه آزاد شده ایران و تبادل زندانیان حمایت مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را در روز چهارشنبه از دست داد و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد.

پس از آن در روز پنجشنبه قیمت دلار در اولین قیمت با گپ مثبت در کانال ۴۹ هزار تومان باز شد و در پشت خط جمعه نیز به رشد خود ادامه داد و در ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار تهران هم طی هفته گذشته کانال ۴۹ هزار تومان را حفظ کرد و با رشد هرات به میانه‌های این کانال رسید. با این حساب قیمت دلار هرات در کانال ۴۸ هزار تومان فقط یک روز دوام آورد.

گروهی از معامله‌گران با برگشت قیمت دلار هرات به کانال ۴۹ هزار تومان معتقدند بانک مرکزی با پول‌های آزاد شده صرفا می‌تواند جهت خرید دارو و غذا اقدام کند و قیمت دلار با تورم موجود در اقتصاد ایران بیش از این نمی‌ریزد.

از نظر آن‌ها اثر این اخبار در بازار پیشخور شده است. در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند وجوه در دست بانک مرکزی افزایش یافته و به زودی ریزش قیمت دلار به خاطر انتخابات توسط دولت رخ می‌دهد.

کاهشی‌های بازار معتقدند قیمت دلار هرات به خاطر تعطیلات گارد افزایش گرفته و وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده است. این دسته با اشاره به قیمت سکه که در تعطیلات افزایش خاصی نداشت می‌گویند قیمت دلار هرات راه رفته را باز می‌گردد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند قیمت دلار امروز می‌تواند با افزایش به سمت سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت کند اما با توجه به تعطیلی فردا قدرت عبور از این مرز را پیدا نکند. درصورت عبور نکردن قیمت دلار هرات از این سطح مقاومتی می‌تواند با کاهش به حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برگردد.

از نظر تحلیل‌گران میان‌مدت دو عدد در تعیین روند قیمتی دلار مهم است. قیمت دلار هرات از بالا با محدوده مقاومتی ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو است که در شهریور در شکستن آن ناکام ماند. اگر قیمت دلار از این محدوده عبور کند بازار به مدار صعود برمی‌گردد. در مقابل سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان به سد کاهش تبدیل شده و قیمت دلار هرات طی هفته گذشته با برخورد به این سطح افزایش یافت. اگر این سطح حمایت از دست برود قیمت دلار می‌تواند برای از دست دادن ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کند.

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 47314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha