یک بنر عجیب در دانشگاه تهران/ مصادیق غیرمجاز پوشش زنان و مردان اعلام شد + عکس

در بخش چهارم نظام‌نامه اخلاق دانشگاه تهران علاوه بر اشاره به ویژگی‌های عمومی پوشش دانشگاهی، مصادیق غیرمجاز پوشش بانوان و آقایان قید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نظام‌نامه اخلاق دانشگاه تهران در چهار بخش حقوق فرهنگی و اجتماعی، مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی، رفتار حرفه‌ای دانشجویان و ضوابط پوشش دانشگاهی تنظیم شد.

در بخش حقوق فرهنگی و اجتماعی نظام‌نامه اخلاق دانشگاه تهران، به مواردی نظیر آزادی بیان به مثابه حق ابراز نظر صادقانه و علمی در کلاس درس، برنامه‌های علمی فرهنگی یا نشریات دانشجویی و مانند آن؛ آزادی تشکیل گروه‌های دانشجویی علمی، فرهنگی، صنفی و سیاسی در چارچوب قواعد و آیین‌نامه‌های موجود، حق برخورداری عادلانه از فضاها و اماکن فرهنگی، ورزشی و فراغتی در محدوده امکانات و در چارچوب مقررات؛ حق مشارکت در امور و فرآیندهای تصمیم‌سازی در چارچوب قوانین و در مواردی که دانشجویان ذی‌نفع هستند؛ حق بهره‌مندی از محیط یادگیرنده در قالب برنامه‌های آموزشی رسمی و غیررسمی و نیز فعالیت‌های اردویی، جشنواره‌ها و غیره؛ حق برخورداری از احترام، تکریم و محیطی سالم و عاری از عوامل مخل امنیت، ایمنی و آرامش و حق انتقاد و مطالبه گری از مسیرهای قانونی اشاره شده است.

در بخش مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به مواردی از جمله صداقت، احترام به اقوام و سنن، حفظ وحدت، احترام به حقوق دیگران، پرهیز از مزاحمت صوتی، رعایت قوانین و رفتار حرفه‌ای اشاره شده و در بخش رفتار حرفه‌ای بر رعایت ضوابط رفتار حرفه‌ای و پوشش دانشگاهی تاکید شده است.

نصب بنر عجیب تخلفات حجاب در دانشگاه تهران!

اهم مولفه‌های ذکر شده در بخش «رفتار حرفه‌ای دانشجویان» در نظام‌نامه اخلاق دانشگاه تهران ناظر بر ضرورت به همراه داشتن کارت دانشجویی در همه محیط های دانشگاه، حضور موقر و مودبانه متناسب با شئون دانشگاه در کلاس‌های درس، حضور سر وقت در کلاس درس، رعایت ادب و احترام در ارتباط و معاشرت دانشجویان با اعضای هیات علمی، کارکنان و دیگر دانشجویان، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در کلاس‌های درس و ضرورت حفاظت از امکانات و تجهیزات در اختیار در محیط دانشگاه است. همچنین در زمینه «ارتباط دانشجویان» تصریح شده است: «ارتباط دانشجویان دختر و پسر باید در چارچوب موازین شرعی و شئون دانشگاهی باشد.»

در بخش چهارم نظام‌نامه اخلاق دانشگاه تهران علاوه بر اشاره به ویژگی‌های عمومی پوشش دانشگاهی، مصادیق غیرمجاز پوشش بانوان و آقایان قید شده است. در این بخش با تاکید بر اینکه استفاده از لباس متعارف و آرایش موها باید متناسب با شئون محیط دانشگاهی باشد، مواردی نظیر «استفاده از کلاه بدون روسری»، «نپوشاندن موی سر»، «آرایش غیرمتعارف»، «مانتوی نامناسب»، «زیورآلات نامتعارف» و «استفاده از دامن» و ... به عنوان مصادیق غیرمجاز پوشش بانوان و استفاده از شلوار غیرمتعارف و پیراهن نامناسب و تاتو و غیره به عنوان مصادیق غیرمجاز پوشش آقایان ذکر شده است.

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 47301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha