جنجال در نمازجمعه امروز رشت + بیانیه دفتر امام جمعه

نماز جمعه مرکز بیان مطالبات مردمی و محل رجوع عامه مردم جهت طرح مشکلات و مطالبات است که امر به معروف و نهی از منکر درخصوص فریضه حجاب نیز جزو لاینفک همین مطالبات عمومی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در پی حواشی پیش آمده در خطبه‌ دوم امروز نمازجمعه رشت و اعتراض یکی از طلاب غیربومی نسبت به وضعیت حجاب در میان خطبه دومِ آیت‌الله فلاحتی و اعتراض مردم نسبت به بی‌نظمی ایجاد شده، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، مشترکاً با ستاد اقامه نمازجمعه شهر رشت، با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد. متن کامل این بیانیه در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَیِّنًا لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَیٰ

نماز جمعه مرکز بیان مطالبات مردمی و محل رجوع عامه مردم جهت طرح مشکلات و مطالبات است که امر به معروف و نهی از منکر درخصوص فریضه حجاب نیز جزو لاینفک همین مطالبات عمومی می باشد.

امروز جریان اعتراض سه عزیز که از طلاب غیر بومی مطالبه‌گر فریضه واجب حجاب از مسؤولان بودند، موجب سوءاستفاده برخی سودجویان گردید لذا ستاد اقامه نماز جمعه شهر رشت و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن حمایت از جریان مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب اعلام می‌دارد هیچ‌گونه شکایت یا پیگیر قضایی از طلاب عزیز نداشته است.

همانطور که مردم فهیم و دغدغه مند استان گیلان در جریان مطالبات حضرت آیت‌الله فلاحتی از سه سال قبل و به ویژه طی هفته‌های گذشته با برگزاری جلساتی پیگیر مطالبات این عزیزان بوده است و تریبون نمازجمعه در هفته گذشته مورخ ۱۴۰۲/۹/۳ در اختیار مطالبه‌گران عفاف و حجاب خواهران قرار گرفت تا دغدغه‌های خود را مطرح کنند و ضمناً در بیانیه خود از زحمات و اقدامات مؤثر و مواضع قاطع ایشان تقدیر و تشکر نمودند، لکن نباید با رفتارهایی خارج از عرف و ضوابط و برهم زدن نظم زمینه سودجویی بیگانگان و سوءاستفاده گران را فراهم نمود.

منبع: فارس

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
کد خبر: 49675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha