باخت عجیب حسن یزدانی برابر تیلور با ضربه فنی + فیلم

فینال کشتی ۸۶ کیلوگرم بین حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی کشتی آزاد بلگراد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فینالهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان در حال برگزاری است که در حساس‌ترین مسابقه برای ایرانی‌ها حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

فیلم کشتی یزدانی و تیلور در دوئل ششم را ببینید

در سه دقیقه نخست و در حالی که تیلور برای دوخم اقدام کرد یزدانی با کنده کشی حریف را به پل زد و داوران ۴ امتیاز به یزدانی دادند اما روی اعتراض آمریکایی ها داوران رای را برگرداندند و ۴ امتیاز به تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی دادند تا سه دقیقه نخست در اعتراض و سوت تماشاگران ۵ بر ۳ به سود تیلور تمام شود.

یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به پایان مسابقه تیلور به مچ پای یزدانی رسید و او را خاک کرد تا نتیجه ۷ بر ۳ به نفع تیلور شود. در دقایق پایانی نیز تیلور موفق شد روی زیرگیری یزدانی را به منطقه خطر ببرد و در حالی که ۹ بر ۳ پیش بود در نهایت شانه‌های یزدانی را به تشک چسباند و در ثانیه های پایانی با ضربه فنی پیروز شد.

این پنجمین شکست یزدانی از تیلور در شش رویارویی آنها بود.

یزدانی هرچند در تایم نخست کشتی منطقی گرفت اما مانند گذشته برنامه‌ای برای زمانی که از حریف عقب افتاد نداشت و باز هم تمرکزش بر هم ریخت و در دقایق پایانی با گارد باز فرصت زیرگیری به تیلور داد.

پیش از این نیز امیر محمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم ۸ بر ۵ مغلوب زین رترفورد از آمریکا شد و به مدال نقره جهان قناعت کرد.

تا دقایقی دیگر امیرحسین زارع در فینال ۱۲۵ کیلوگرم با گنو پتریاشویلی از گرجستان سرشاخ خواهد شد.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: 47113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha