حق حسن یزدانی در مصاف با دیوید تیلور خورده شد؟

یک کارشناس پیشکسوت داوری در مورد صحنه بحث برانگیز کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حساس‌ترین مبارزه از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کشتی آزاد در بلگراد، حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. این پنجمین شکست یزدانی از تیلور در شش رویارویی آنها بود.

اما در این کشتی یک صحنه بحث برانگیز بوجود آمد که ابتدا داوران ۴ امتیاز به یزدانی و یک امتیاز به تیلور دادند اما با چلنج مربیان آمریکا و بازبینی فیلم، ۵ امتیاز به تیلور (۴ امتیاز برای به پل زدن با دو خم و یک امتیاز خاک) و ۲ امتیاز برای به پل زدن به یزدانی داده شد.

عزیزالله اطاعتی پیشکسوت و کارشناس داوری در مورد این صحنه بحث برانگیز و در مورد اینکه آیا حق حسن یزدانی ضایع شد، به خبرنگار ایسنا گفت: در این صحنه مجری فن دیوید تیلور بود و او یزدانی را دوخم کرد.در حالی که تیلور فن را شروع کرد، یزدانی عکس العمل نشان داد تا کنده‌کشی کند. بنابراین چون مجری فن تیلور بود و یزدانی را از حالت سرپا با دوخم به پل زد، ۴ امتیاز تیلور درست بود و دو امتیاز هم برای عکس العمل یزدانی که تیلور را به پل برد، دادند.

اطاعتی همچنین گفت: در واقع رای اولیه داوران اشتباه بود و پس از بازبینی، امتیاز درست داده شد. بنابراین داوری مشکلی نداشت و دلیل باخت یزدانی داوری نبود، بلکه باید مشکل را در جای دیگر جستجو کرد.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 47140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha