تصمیم جدید ارزی دولت خبری بد برای رانتخواران است/ اقدام بانک مرکزی، زمینه‌ساز رشد تولید

عضو شورای عالی بورس گفت: با تصمیم کارشناسی ‌و ضد رانت بانک مرکزی، مبنای قیمت کالاهای پتروشیمی و پالایشی به ارز مرکز مبادله تغییر کرد تا ضمن‌ نا امیدی رانتخواران، تولید و صنعت جان دوباره‌ای بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد «محسن علیزاده» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در قیمت پایه کالاها اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین اثر تصمیم جدید ارزی دولت، حذف رانت از مبادلات کالایی و سیاست فسادزای تثبیت قیمت‌ها است‌، به گونه‌ای که با این اقدام شاهد بازگشت منابع به تولید کشور و پیش‌بینی پذیری اقتصاد خواهیم بود.

وی افزود: رشد تولید، افزایش عرضه کالاها و تعادل بازار، از دیگر اثرات سیاست جدید بانک مرکزی است که این موضوع تحقق شعار سال را هموار خواهد کرد.

علیزاده ادامه‌داد: همچنین کوتاه شدن دست رانت خواران از اقتصاد و حذف تقاضای کاذب نیز با حذف ارز ترجیحی محقق می‌شود.

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، افزایش سودآوری اکثر صنایع و بهبود شرایط بازار سرمایه و حمایت از سهامداران از دیگر اثرات سیاست ارزی دولت خواهد بود.

وی در پایان گفت: همچنین با این تصمیم جدید بانک مرکزی حاکمیت منطق بازار، رصد دقیق معاملات و اتخاذ تصمیمات درست توسط سیاست‌گذار بهبود می‌یابد؛ بنابراین باید از بانک مرکزی به دلیل این اقدام صحیح تقدیر به عمل آید.

روز گذشته «امیرمهدی صبائی»، سخنگوی سازمان بورس اعلام‌کرد: مطابق مفاد نامه رییس‌کل بانک مرکزی، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 46679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha