۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 46664
ضرب و شتم و تهدید داور کشتی خوزستان!

داور بین المللی کشتی خوزستان که در جریان رقابت‌های نونهالان استان مورد ضرب و شتم قرار گرفت، گفت: از فدراسیون کشتی می خواهم به این قضایا ورود کند تا دیگر چنین اتفاقی برای داوران رقم نخورد و حق آن ها ضایع نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز نخست مسابقات کشتی فرنگی نونهالان خوزستان روز گذشته (۱۲ شهریورماه) در اهواز برگزار شد که همراه با درگیری بود؛ در این بین یکی از داوران مسابقات مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به صورتی که دنده و انگشت او دچار شکستگی و فک او متورم شده است. نکته حائز اهمیت نیز نبود نیروی انتظامی و آمبولانس در حین برگزاری مسابقات بود.

جلال حبیبی که در جریان این رقابت‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من داور بین‌المللی کشتی هستم و با اعلام فدراسیون کشتی، برگزاری مسابقات به خاطر سلامت ورزشکاران حداکثر باید تا ساعت ۲۰ شب به طول بینجامد اما ساعت هفت صبح روز گذشته وزن‌کشی مسابقات استان خوزستان انجام و رقابت‌ها از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ۱۱ شب طول کشید و البته به خاطر درگیری ناتمام ماند.

وی ادامه داد: روز گذشته فشردگی مسابقات به صورتی بود که حدود ساعت ۱۵ ناهار را هم در همان سالن مسابقات خوردیم و رقابت ها مجدداً از ساعت ۱۷ از سر گرفته شد. من حتی به سرپرست فنی مسابقات گله کردم که اجازه ندهید مسابقات این‌قدر زمان ببرد. ضمن این که مسابقات در رطوبت بیش از ۷۰ درجه برگزار شد و در سالن نیز تهویه هوا وجود نداشت.

این داور خوزستانی درباره کتک خوردن در جریان این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: مربی اندیمشک نسبت به قضاوت داوران معترض بود و من می‌خواستم از داوران جوان دفاع کنم که به او گفتم کمی خودتان را کنترل کنید که یکباره او به من حمله‌ور شد و در همین حین، مشت او به صورت و گلوی من خورد و بعد هم با زانوی خود ضربه ای دیگر به من وارد کرد و بعد هم یکی دیگر از مربیان اندیمشک او را در این اقدام همراهی کرد و تا توانستند من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تهدید کردند بازهم تو را مورد ضرب و شتم قرار خواهیم داد! شب گذشته در این درگیری با حمایت سایر داوران و مربیان توانستم از سالن خارج شوم و خودم را به بیمارستان برسانم. در این درگیری دنده و انگشت دست راستم شکست و فک‌ام متورم شده است و حتی امروز هم مجددا به بیمارستان مراجعه کردم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و آمبولانس هم در سالن مسابقات حضور نداشت، افزود: به نظر من گرمی هوا و طولانی شدن برگزاری مسابقات روی دست‌اندرکاران مسابقات تأثیر گذاشته بود و داوران هم انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند. اشتباه جزیی از داوری است، حتی در المپیک هم شاهد چنین اشتباهاتی بوده‌ایم اما قرار نیست داور آسیب ببیند.

حبیبی گفت: من استاد دانشگاه هستم و این نوع رفتار با من و کلا جامعه داوری درست نیست. ما این همه زحمت می‌کشیم و با هزینه شخصی در کلاس‌های بین‌المللی شرکت می‌کنیم و بعد درست نیست که این حواشی برای جامعه داوری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است مربیان الگوی ورزشکاران نونهال و نوجوان باشند و وقتی خودشان چنین درگیری‌هایی را ایجاد می‌کنند دیگر چه انتظاری وجود دارد. حتی یکی از خانواده‌ها وقتی صحنه‌های درگیری را دید، به من گفت اگر قرار است فرزند من در چنین فضایی تربیت شود نمی‌خواهم او فعالیت ورزشی داشته باشد. البته خیلی از خانواده‌ها از من دلجویی کردند و از شرایط پیش آمده ناراحت بودند.

این داور خوزستانی تأکید کرد: من این قضیه را از مراجع ذیصلاح پیگیری می‌کنم تا به حقم برسم. چون در این جریان به شدت آسیب دیدم. همچنین از فدراسیون پای کار علیرضا دبیر و کمیته داوران فدراسیون و کمیته داوران هیات کشتی خوزستان می‌خواهم به این قضایا ورود کرده و نگذارند حق داوران در استان‌ها ضایع شود تا دیگر چنین اتفاقاتی در کشتی تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، در حالی که داوران اعلام کرده بودند برای برگزاری روز دوم مسابقات کشتی نونهالان خوزستان، امروز (۱۳ شهریورماه) حاضر به قضاوت نیستند، با وساطت هیات کشتی خوزستان این رقابت ها تنها به روی یک تشک و با حضور تعدادی از داوران، در اهواز آغاز شده است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 46664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha