افتضاح داوری در ارومیه ؛ از گاف خنده دار تا تکرار مسابقه و اعتراض فردین معصومی + فیلم جنجال فوق سنگین

مبارزه امین طاهری مقابل مرتضی جان محمدی در کشتی آزاد جام تختی به دلیل محرز شدن اشتباه داوری بار دیگر تکرار می شود. همچنین در اتفاقی عجیب در جریان جام تختی، عراقی ها در مبارزه برای وزن ۷۴ کیلوگرم، کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم خود را به میدان فرستادند که این موضوع پس از ۳ دقیقه مبارزه برای داوران روشن شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان رقابت های مقدماتی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی در ارومیه، حسن عباسپور در وزن ۷۴ کیلوگرم باید برابر مصطفی سلمان از عراق به میدان می رفت اما در شرایطی که تا پایان ۳ دقیقه نخست مبارزه ۳ بر یک از حریف خود عقب بود، داوران متوجه شدند عراقی ها به جای کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم خود، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرمشان را به میدان فرستاده‌اند!

پس از این اتفاق مبارزه بار دیگر میان عباسپور و کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم عراق برگزار شد که اینبار عباسپور با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

اینکه چطور تیم داوری قبل از شروع مبارزه متوجه این اشتباه فاحش نشده‌، انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

شکست جنجالی امین طاهری در جام تختی و تکرار مبارزه به دلیل اشتباه داوری/ فردین معصومی معترض شد

در آغاز رقابت های ۵ وزن دوم و پایانی کشتی آزاد جام تختی به عنوان یکی از مراحل مهم انتخابی تیم ملی که در سالن غدیر ارومیه در حال برگزاری است، در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امین طاهری در مبارزه نخست در شرایطی که با نتیجه ۹ بر صفر از مرتضی جان محمدی پیش بود، ضربه فنی شد.

طاهری پس از این شکست شدیدا نسبت به عملکرد داوران اعتراض کرد (فیلم این اعتراض را در ادامه مشاهده می‌کنید) و حتی پس از ترک سالن بار دیگر به کنار تشک بازگشت و قصد اعتراض داشت که این‌بار با حضور پژمان درستکار سرمربی تیم ملی به سالن گرم بازگشت. علیرضا رضایی نیز با رییس کمیته داوران در اینباره گفتگو کرد و معتقد بود طاهری ضربه فنی نشده است.

پس‌از این اتفاقات پژمان درستکار با رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی صحبت کرد و مصلایی نیز با رفتن کنار میز کمیته فنی، توضیحاتی را به آن ها ارائه کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع گفتگوها در اینباره تا دقایق زیادی ادامه داشت و افراد زیادی از جمله دبیر فدراسیون کشتی نیز وارد این موضوع شدند.

در نهایت با تایید هیات ژوری مبنی بر اشتباه محرز تیم داوری، گوینده سالن اعلام کرد این مبارزه یک بار دیگر تکرار خواهد شد.

پس از اعلام این رای، فردین معصومی که فرزندش امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم این مسابقات کشتی می گیرد و امین طاهری یکی از رقبای اوست، خود را به کنار میز داوران رساند و شدیدا به این موصوع معترض شد. تعدادی از تماشاگران نیز به سمت داوران اشیایی را پرتاب کردند.
این موضوع حواشی گسترده ای را به دنبال داشت تا اینکه در نهایت با ورود کمیته فنی مسابقات، اعلام شد هیات زوری به دلیل ثابت شدن اشتباه داوری، رای به تکرار این مبارزه داده است.

اما این رای با اعتراض شدید فردین معصومی که پسرش در این وزن کشتی می‌گیرد مواجه شد و تماشاگران نیز شعارهایی را علیه طاهری سر دادند.

اما طبق پیگیری خبرنگار ایسنا، هیات ژوری تنها اشتباه تیم داوری مبنی بر اعلام ضربه فنی امین طاهری را محرز اعلام کرده اما اختیاری در تصمیم برای تکرار مبارزه نداشته است و کمیته فنی و مسئولان مسابقات این تصمیم را اتخاذ کرده اند.

جام تختی تحت عنوان رقابت های بین المللی برگزار می شود و طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، در صورت محرز شدن اشتباه داوری تنها تیم داوری محروم یا جریمه می شود و تکرار مبارزه تحت هر عنوان خلاف قانون است.

پس از این اقدام، امین طاهری در شرایطی که قصد تکرار مبارزه را داشت به روی تشک آمد اما با هو کردن تماشاگران مواجه شد و تماشاگران اشیاء زیادی به سمت او پرتاب کردند و نسبت به تکرار مبارزه شدیدا معترص شدند.

مرتضی جان محمدی نیز حاضر به انجام مبارزه نشد و به روی تشک نیامد تا در نهایت دست امین طاهری به عنوان فرد پیروز بالا برود.

۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 43032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha