باخت بسکتبال ایران مقابل اسپانیا/ پایان دور گروهی با سه شکست + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، از دقایقی قبل به مصاف اسپانیا رفت و برابر قهرمان جهان با اختلاف ۲۰ امتیاز شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از مرحله نخست جام جهانی ۲۰۲۳، ظهر امروز (چهارشنبه) ۸ شهریور ۱۴۰۲ به مساف تیم ملی اسپانیا رفت و در این دیدار با نتیجه ۸۵ بر ۶۵ برابر این تیم اروپایی شکست خورد.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

ترکیب ایران:
حسن علی‌اکبری، محمد امینی، پیتر گیرگوریان، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی

ترکیب اسپانیا:
الکس آبرینز، ویلی هرنانگومز، خوانچو هرنانگومز، خوان نونز و جوئل پارا

کوارتر نخست: ۱۷ - ۱۶ ایران
در این کوارتر تیم ملی ایران با وجود اینکه حامد حدادی را در ترکیب خود نداشت، با درخشش کاظمی و امینی، ۱۷ - ۱۶ به پیروزی رسید. امینی در این کوارتر ۷ امتیاز را برای ایران به دست آورد.

کوارتر دوم: ۳۴ - ۴۳ اسپانیا

از ابتدای این کوارتر حامد حدادی به عنوان جایگزین علی اکبری وارد زمین شد. شاگردان اسکاریولو در این پریود بازی دفاع سخت‌تری را روی حملات ایران انجام دادند تا در ضد حملات با درخشش «خوانچو» و«آلداما»، ۲۲ - ۲۵ از ایران پیش بیفتند. اسپانیا با پرتاب‌های سه امتیازی خود «آبرینز»، در فاصله ۴ دقیقه ۲۹ ثانیه به پایان نیمه نخست، ۲۶ - ۳۳ پیشی گرفت. بعد از وقت استراحتی که ایران گرفت، پیتر گیرگوریان با نفوذ زیبای خود شاگردان دمیر را به امتیاز ۲۹ رساند. مدافع عنوان قهرمانی در این کوارتر عملکرد بهتری داشت و ۱۷ - ۲۵ به پیروزی رسید تا با ۹ اختلاف برتری، به رختکن برود.

کوارتر سوم: ۵۲ - ۶۴ اسپانیا

با آغاز نیمه دوم اما ایران با درخشش یخچالی و امینی عملکرد بهتری داشت و تا ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان این کوارتر، ۱۳ - ۹ از حریف خود پیش بود. با درخشش «خوانچو هرنانگومز» ماتادورها ۱۸ - ۲۱ در کوارتر سوم به پیروزی رسیدند تا با برتری ۵۲ - ۶۴ به استقبال کوارتر چهارم بروند.

کوارتر چهارم: ۶۵ - ۸۵ اسپانیا

با شروع بازی باز هم این خوانچو هرنانگومز بود که به واسطه درخشش خود در پرتاب‌های سه امتیازی، خودش را به امتیاز ۲۱ رساند تا بازی ۶۵ - ۸۵ به سود اسپانیا پیگیری شود. ستاره ایران در این بازی نیز محمد امینی بود که ۱۹ امتیاز را تا اواخر این کوارتر به دست‌ آورده بود. این کوارتر با برتری ۱۳ - ۲۱ اسپانیا پایان یافت تا مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه قاطع ۶۵ - ۸۵، سومین باخت ایران در این رقابت‌ها رقم بزند.

۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 46499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha