سنگین‌ترین شکست بسکتبال ایران در جام جهانی + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل برزیل شکست سنگینی را متحمل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۳:۱۵ امروز (شنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۲)، در نخستین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، در اندونزی به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۱۰۰ بر ۵۹ شکست خورد.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

ترکیب ایران:
متین آقاجان‌پور، جلال آقامیری، پیتر گیرگوریان، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی

ترکیب برزیل:
برونو کابوکلو، لئوناردو میندل، یاگو سانتوس، تیم سوارس و رائول نتو توگن

*کوارتر نخست: ۳۳ - ۱۲ برزیل

با شروع بازی تیم ملی برزیل با درخشش «کابوکلو» ۶ امتیاز متوالی را به دست آورد تا نهایتا دو امتیاز نخست ایران را پیتر گیرگوریان کسب کند. کابوکلو ۶ امتیاز دیگر را برای برزیل به دست آورد تا در امتیاز ۱۲ - ۴، هاکان دمیر تقاضای وقت استراحت کند. دفاع زون برزیلی‌ها حملات ایران را یکی پس از دیگری ناکام گذاشت تا با بالا رفتن ترن‌اورها شاگردان دمیر، در ضد حملات «نتو توگن» و «کابوکلو» برزیل را با ۲۱ پیش بیندازند.

حامد حدادی در کوارتر نخست نیمکت نشین بود و بازی نکرد.

کوارتر دوم: ایران ۲۵ - ۵۷ برزیل

با شروع کوارتر دوم بازی، حامد حدادی جایگزین میثم میرزایی شد تا دفاع زیر سبد ایران بهتر شود که با این حال، برزیلی‌ها به واسطه پرتاب‌های پیرامونی خود همچنان تیم برتر میدان بودند تا ۴۳ - ۱۷ پیشی بگیرند. دفاع ۳ - ۲ ایران از اواسط کوارتر دوم عملکرد دفاعی ایران را بهبود بخشید. دو دقیقه مانده به پایان کوارتر دوم، درخشش «میندل» و «سانتوس» برزیل را به امتیاز ۵۴ رساند تا دمیر بار دیگر برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. کوارتر دوم نیز ۲۴ - ۱۳ به سود برزیل پایان یافت تا بازی در نیمه نخست ۵۷ - ۲۵ به سود برزیل پایان یابد.

کوارتر سوم: ایران ۴۶ - ۸۲ برزیل

در فاصله ۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم، «رائول نتو توگنی» گارد تیم برزیل دچار مصدومیت شدید شد تا از بازی خارج شود. بهترین بازیکن ایران در این کوارتر حامد حدادی بود که با پرتاب سه امتیازی و پاس گل‌های خود، ۱۲ امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. متین آقاجان‌پور در این کوارتر به امتیاز ۱۱ رسید تا به نخستین بازیکن ایران با امتیاز دو رقمی در این دیدار تبدیل شود. بهترین عملکرد شاگردان دمیر نیز در کوارتر ثبت شد اما باز هم برزیلی‌ها ۲۵ - ۲۱ پیروز این کوارتر شدند و برزیل در مجموع ۸۲ بر ۴۶ از ایران پیش بود.

کوارتر چهارم: ایران ۵۹- ۱۰۰ برزیل

دو امتیاز نخست این کوارتر را ایران توسط رضایی‌فر کسب کرد. ارسلان کاظمی و حامد حدادی، دو بازیکن باتجربه ایران در این کوارتر نیمکت نشین شدند. در حالی که ایران تا اواسط این کوارتر ۶ - ۱ پیش بود، «سانتوس» و «فلیسیو» برزیل را ۶ - ۷ پیش انداختند تا دمیر تقاضای وقت استراحت کند. در اواخر این کوارتر حدادی به بازی برگشت و علی‌اکبری از زمین خارج شد. نهایتا این کوارتر نیز با نتیجه ۱۸ - ۱۳ به سود برزیل پایان یابد تا در مجموع، تیم ملی ایران با باخت سنگین ۱۰۰ - ۵۹ ، کار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را آغاز کند.

این نتیجه، سنگین‌ترین باخت تیم ملی بسکتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی بود. تیم ملی ایران ۴ بار (۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳) در جام جهانی بسکتبال حضور یافته است.

برنامه کامل و جدول جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ و نتایج تیم ملی ایران + لینک پخش زنده، فیلم و عکس

۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 46357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha