علت کندی سامانه سماح چیست؟ + لینک

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اقدامات جدی برای ارتقاء سامانه سماح انجام شده و تا بهبود شرایط سامانه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین با توجه به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی عظیم اربعین سازمان حج و زیارت برای ساماندهی زائرین و ارائه خدمات در کشور ایران و عراق سامانه سماح را برای ثبت نام زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند معرفی می کند.

ثبت‌نام در این سامانه به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود و مبلغی هم برای بیمه هر زائر در این سامانه پرداخت می‌شود.

در روزهای اخیر پس از شروع ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان از قطعی و کندی سامانه سماح گلایه داشتند و گفتند: ثبت نام یا با تاخیر زیاد یا اصلا انجام نمی شود.

علت این موضوع را از آقای حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت جویا شدیم.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پنجشنبه هفته گذشته که مشکل جدی در سامانه ایجاد شده بود جلسه فوق العاده‌ای با حضور مسئولین سازمان حج و زیارت و مدیران فناوری و اطلاعات سازمان برای رفع مشکلات سامانه سماح تشکیل شد و موضوعات پیرامون آن برای رفع مشکل مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: مراجعه به سامانه سماح در این روزها بسیار زیاد است که به همین علت ممکن است در مقطع زمانی کوتاه سامانه با کندی مواجه شود.

محمدی گفت: اقدامات جدی برای ارتقاء سایت انجام شده که این اقدامات تا بهبود شرایط سامانه ادامه دارد و این موضوع باعث شده مشکلات کندی و قطعی سایت بسیار کاهش پیدا کند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: واحدهای مربوطه روزانه در حال بررسی هستند تا مردم بتوانند با کمترین مشکل کار خود را انجام دهند.

پیش تر رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود انتظارات دیگر دستگاه‌ها از سامانه سماح علت سنگین شدن این سامانه است و سازمان حج و زیارت نباید درگیر موضوعاتی شود که به ثبت نام و پرداخت هزینه بیمه ارتباط ندارد که این موضوع در سرعت و کارایی سامانه سماح تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت هم از رئیس سازمان حج و زیارت خواسته بود مشکلات سامانه سماح را به ستاد مرکزی اربعین منعکس کنند و تاکید شود که سامانه سماح برای پاسخگویی به وظایف و مسئولیت‌های واگذار شده به سازمان حج و زیارت طراحی شده و برای حفظ کارایی آن نباید درخواست‌های دیگر سازمان‌ها و نهادها این سامانه را تحت فشار و تراکم قرار دهد.

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 45953
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha