توصیه جدید رییس اتحادیه طلا به خریداران سکه

گزارش‌ها از روند بازار سکه، از رسیدن قیمت سکه امامی به ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان حکایت دارد؛ عددی که بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان حباب دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرآنلاین نوشت: افرایش حباب سکه به بیش از ۶.۵ میلیون تومان در حالی است که حباب سکه در پایان تیرماه عددی کمتر از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ثبت کرده بود و این یعنی در دو هفته گذشته حباب سکه ۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

همچنین، رصد بازار سکه حاکی از آن است که حباب نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

در همین رابطه، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا، علت افزایش قیمت سکه را تقاضا عنوان کرده و گفته دست: دلیل افزایش قیمت سکه به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد. با وجود اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار پایین است، اما همین تقاضای اندک هم می‌تواند یک روز باعث افزایش قیمت سکه شود و روز دیگر روی قیمت طلای آب شده یا مصنوعات طلا اثرگذار باشد.

بذرافشان در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز عنوان کرده است: بیشتر شرایط بازار داخلی ما به وابسته به نوسانات ارزی و عرضه و تقاضا است. با توجه به رکود تقاضایی که وجود دارد، در حال حاضر دو عامل ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد.

وی توصیه کرده است: ارزش ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است. با توجه به حباب بالای که در سکه وجود دارد، خرید آن توجیه اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با خرید بهترین مصنوعات طلا نصف مبلغ حباب را اجرت ساخت پرداخت کنند که هم به عنوان زینت استفاده می‌شود هم بخش تولید را تقویت می‌کند و هم یک سرمایه امن برای آینده است.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 45687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha