فشار به بازار سکه از دو جناح

بنابر اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه دیروز ثبات را تجربه کرد اما سکه‌بازارن معتقدند برای بازار امروز یکشنبه احتمالا قیمت سکه از دو جناح تحریک صعودی شود. البته دسته‌ای هم می‌گویند بازارساز در شرایط فعلی دستِ‌پر وارد بازار شده و سعی دارد جلوی هیجانات را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی آخرین روز دی ماه تا سطح ۳۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان پایین‌ امد اما در ادامه روز تغییر فاز داد و به سمت میانه کانال حرکت کرد.ِ به این ترتیب قیمت سکه دیروز ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز پنجشنبه هفته قبل ثابت بود.

با این حال در معاملات پشت خطی شنبه شب سکه بازان در مورد قیمت سکه امامی در اولین روز بهمن ماه دو پیش بینی متفاوت مطرح کردند. دسته ی اول مدعی بودند که نرخ دلار در بازار \شت خطی وارد مرز جدید شده و این امر احتمالا بر روی نوسانات سکه امامی اثر خواهد گذاشت. برخی هم می گفتند تتر دیشب تا نزدیک ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان صعود کرده است بنابراین دومین عاملی که ممکن است امروز سکه را به سمت پله های بالاتر تحریک کند تتر است.

البته در این میان عده‌ای هم بودند که معتقد بودند بازارساز در شرایط فعلی دست‌پر وارد بازار شده و سعی دارد جلوی هیجانات را بگیرد .ایبنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی گفته قرار است بانک مرکزی در روزهای آینده به‌مثابه آتش‌نشان در بازار ارز به عملیات گسترده پولی اقدام کند.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید دلار زیاد شود. این دسته از تحلیلگران می‌گویند با فروکش کردن خبرهای منفی، قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد. البته به نظر می‌رسد بخشی از افزایش تقاضا به دلیل سال نو چینی و تقاضای آخر سال بالا بوده است.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 51458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha