دلاربازها رکب خوردند / تعیین تکلیف قیمت دلار به دوشنبه موکول شد

اکوایران: با خبر شکایت ایران از کره جنوبی بابت پول‌های بلوکه‌شده، قیمت دلار شروع به افزایش کرد و و معامله‌گرانی که منتظر کاهش بودند، رکب خوردند. آنها می‌گویند تکلیف قیمت دلار پس از بازگشایی بازار طلای تهران و بازگشایی بازار جهانی در روز دوشنبه روشن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت دلار هرات در اولین روز هفته جاری و بلافاصله پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا کار خود را در سطح ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز کرد و پس از برخورد به مرز مقاومت روانی ۴۹ هزار تومان با کاهش به سطح ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

پس از این کاهش، اکثر معامله‌گران در بازار ارز تصور می‌کردند کاهش قیمت دلار می‌تواند تا مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان باشد. این در حالی است که با خبر شکایت ایران از کره جنوبی بابت پول‌های بلوکه شده در این کشور قیمت دلار در سطح ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان شروع به افزایش کرد و دوباره به مرز مقاومت روانی ۴۹ هزار تومان رسید و معامله‌گرانی که منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار بودند در روز شنبه رکب خوردند.

این دسته از معامله‌گران در نیمه نخست معاملات شنبه همواره هشدار می‌دادند که در بازار درهم امارات لفظ فروش بیشتر از خرید است و در بازار ارز هرات هم دلار زیاد است و تومان کم.

با خبر شکایت ایران از کره معامله‌گران می‌گفتند که مذاکرات ایران با آمریکا در مورد تبادل زندانیان به بن‌بست رسیده و ایران مراحل قانونی را علیه کره جنوبی بخاطر دارایی‌های مسدودشده این کشور در دو بانک کره‌ای آغاز کرده است.

معامله‌گران در این باره می‌گویند خبردرمانی بی‌اثر شده و بازار ارز منتظر خبرهای عملی است. به باور آنها هیچکدام از خبرهای مرتبط با برجام، چه دلاری و خودرویی، عملی نشده است.

تکنیکال‌کاران بازار ارز معتقدند با توجه به اینکه قیمت دلار بالای ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت داده، راه دلار برای ورود به کانال ۴۹ هزار تومان باز است.

این دسته می‌گویند با عبور قیمت دلار از مقاومت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان، امکان رشد نرخ تا گپ بوجود آمده در چارت، یعنی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان وجود دارد.

اگر قیمت دلار در روزهای آتی در سطحی بالاتر از این گپ تثبیت دهد، می‌توانیم شاهد ورود نرخ به دامنه ۵۰ هزار تومان باشیم.

در مقابل اگر قیمت دلار زیر گپ موجود در چارت تثبیت دهد، در ادامه قیمت دلار می‌تواند به کانال ۴۸ هزار تومان برگردد. این دسته با اشاره به اینکه برخی می‌گویند دست بازارساز پر است، معتقدند ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان امکان‌پذیر نخواهد بود.

در مجموع معامله‌گران می‌گویند تکلیف قیمت دلار پس از بازگشایی بازار طلای تهران و بازگشایی بازار جهانی در روز دوشنبه روشن خواهد شد.

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 45465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      دلار باز اصلی که خود دولت است و رکب هم همیشه خورده