پیروزی تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران مقابل قزاقستان

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پسر ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به شکست قزاقستان شد تا گام بلندی برای صعود به جمع چهار تیم برتر نیمه‌نهایی بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مرحله دوم نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا از امروز (چهارشنبه چهارم مرداد) در تاشکند آغاز شد.

تیم‌های ایران، ژاپن، ازبکستان (میزبان) و قزاقستان در گروه E این مرحله به مصاف یکدیگر می‌روند که برد مرحله مقدماتی در این مرحله محاسبه می‌شود.

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در نخستین مسابقه خود در این مرحله به مصاف قزاقستان رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد تا به چهارمین برد متوالی خود دست یابد.

شاگردان آرش صادقیانی در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۲۳ مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ حریف خود را شکست دادند.

تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، امیرعلی فرج‌پور، مصطفی صداقت، امیررضا مشهدبان، آرمین آسیایی، محمدرئوف خوشحال و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد.

تیم ایران که در مرحله گروهی موفق به شکست تیم‌های ژاپن، چین و عربستان شده بود، ساعت ۱۶ فردا (پنج‌شنبه پنجم مرداد) در آخرین بازی مرحله دوم به مصاف ازبکستان میزبان این مسابقات می‌رود.

در دیگر گروه مرحله دوم مسابقات تیم‌های تایلند، استرالیا، پاکستان و چین‌تایپه با یکدیگر رقابت دارند تا تیم‌های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

همچنین تیم‌های هنگ‌کنگ، چین، عربستان و مغولستان از امروز برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم مسابقات تلاش می‌کنند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا ۲۰۲۳ سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ دریافت می‌کنند.

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 45333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha