ششمین باخت والیبال ایران این بار از کوبا/ پایان کابوس انتخابی المپیک + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل کوبا به کار خود در انتخابی المپیک پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در انتخابی المپیک از ساعت ۲۰ یکشنبه شب، ۱۶ مهر به مصاف کوبا رفت و سه بر دو (۲۵ - ۲۰، ۲۳ - ۲۵، ۲۳ - ۲۵، ۲۵ - ۱۳ و ۱۵ - ۹) شکست خورد.

فیلم خلاصه بازی ایران و کوبا

تیم ملی والیبال ایران در گروه A رقابت‌های انتخابی المپیک هفت مسابقه انجام داد که در ۶ مسابقه مقابل آلمان، اوکراین، ایتالیا، چک، برزیل و کوبا نتیجه را واگذار کرد و برابر قطر به پیروزی رسید.

آلمان و برزیل به عنوان تیم‌های اول و دوم این گروه سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کردند.

ترکیب تیم ایران: جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد،مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و آرمان صالحی

سرمربی: علیرضا طلوع‌کیان

ترکیب تیم کوبا: خسوس هررا، کریستین توندیکا، روآمی آلونسو، مارلون یانت هررا، آنخل لوپز، یوندر گارسیا و خاویر کنسپسیون

سرمربی: خسوس کروز

ست اول: ۲۵ - ۲۰ کوبا

کوبا با آغاز این ست از ایران جلو افتاد اما شهروز همایونفرمنش با دو امتیاز پیاپی بازی را در امتیاز ۴ به تساوی کشاند. کوبا بار دیگر با دفاع بازیکنان ایران پیش افتاد. اشتباهات فردی بازیکنان ایران در این ست زیاد بود. آنخل لوپز با دفاع اسماعیل نژاد امتیاز ۲۴ را گرفت. این بازیکن آبشار خود را به دست دفاع ایران زد و امتیاز ۲۵ را هم گرفت.

ست دوم: ۲۵ - ۲۳ ایران

برتری کوبا و بی‌انگیزگی بازیکنان ایران صدای علیرضا طلوع‌کیان را درآورد و از آنها خواست جنگنده‌تر کار کنند. تیم ملی سه امتیاز پیاپی گرفت و بازی ۱۹ - ۱۸ به نفع کوبا بود. اسماعیل‌نژاد با آبشار محکم خود بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. مبین نصری دو بار توپ خود را به دست دفاع کوبا زد و دو امتیاز گرفت. محمد ولی‌زاده با دفاع کوبا امتیاز ۲۵ را برای ایران گرفت.

ست سوم: ۲۵ - ۲۳ ایران

بازی در امتیاز ۴ برابر بود که اسفندیار در نقش یک مدافع هررا را دفاع کرد و امتیاز پنجم را گرفت. محمد ولی‌زاده از ناحیه مچ پا احساس ناراحتی کرد و بازی دقایقی برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن متوقف شد. آبشار اسفندیار با وجود سه دفاع در زمین کوبا جای گرفت و ایران ۹ - ۶ جلو بود. جلوه آبشار خود را بیرون زد و در ادامه هم لوپز امتیاز گرفت تا بازی در امتیاز ۱۸ برابر شود. بازی در امتیازات پایانی پایاپای پیش رفت تا اینکه ایران ۲۵ - ۲۳ به پیروزی رسید.

ست چهارم: ۲۵ - ۱۳ کوبا

داور خطای دوضرب جواد کریمی را گرفت، در ادامه هم اسماعیل‌نژاد دفاع شد و کوبا ۶ - ۴ جلو افتاد. گارسیا جای خالی مبین نصری را دفاع کرد و کوبا ۱۴ - ۷ جلو افتاد. همایونفرمنش و نصری پشت سر هم دفاع شدند و کوبا دو امتیاز گرفت تا ۲۳ - ۱۱ جلو باشد. کوبا این ست را ۲۵ - ۱۳ برنده شد.

ست پنجم: ۱۵ - ۹ کوبا

دو امتیاز ابتدایی این ست را کوبا گرفت. مبین نصری آبشار خود را به دست دفاع زد تا ایران ۴ - ۳ جلو بیفتد. اما اشتباهات ایران در دریافت، امتیازات متوالی را نصیب کوبا کرد. با خطای روی تور ایران، کوبا ۱۳ - ۸ پیش افتاد و در نهایت این ست ۱۵ - ۹ به سود کوبا تمام شد تا ایران این بازی را هم ۳ - ۲ واگذار کند.

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 47812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha