رشد ۱۰۰ درصدی ریپل در یک روز! علت چیست؟

حکم اخیر دادگاه به نفع ریپل در نبرد حقوقی آنها علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیامدهای مهمی برای صنعت ارزهای دیجیتال دارد.

در حالی که این حکم تنها فروش مستقیم ریپل در گذشته به مشتریان نهادی را به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌کرد، کارشناسان حقوقی هشدار می‌دهند که این نبرد با درخواست‌های احتمالی و نیاز به مقررات به‌روز در فضای رمزارزها، هنوز به پایان نرسیده است. علاوه بر آن، این حکم سؤالاتی را ایجاد کرده است که آیا ریپل کاملاً از این حکم راضی است یا خیر؛ زیرا دادگاه دریافته است که فروش ریپل به سرمایه‌گذاران نهادی به منزله فروش غیرقانونی اوراق بهادار است.

ریپل از این فروش‌ها نزدیک به ۷۷۰ میلیون دلار دریافت کرد که علاوه بر جریمه‌های درنظر گرفته شده، احتمالاً باید این مبلغ را نیز برگردانند. این حکم همچنین پیامدهایی فراتر از ریپل برای ارزهای دیجیتال دارد؛ زیرا پیش‌فروش اتریوم بسیار شبیه به وضعیت فعلی ریپل بود و خریداران آن، سرمایه‌گذاران نهادی بودند که دادگاه، اتریوم‌های فروخته‌شده را اوراق بهادار ثبت‌نشده تشخیص داد.
این حکم قیمت ریپل را حدود ۱۰۰ درصد افزایش داده است. و پس از رسیدن به قیمت نزدیک ۰.۹۴ دلار، اکنون این رمزارز در محدوده ۰.۷۷ دلار معامله می‌شود. در حالی که ممکن است ریپل در این دور از نبرد علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیروز شده باشد، کارشناسان حقوقی نسبت به درخواست تجدیدنظر احتمالی در حکم محتاط هستند. وکیل ریپل، استفان پالی، بیان داشت که این حکم در پرونده ریپل یک حکم خلاصه جزئی از یک قاضی دادگاه منطقه‌ای است. اگرچه این حکم قانع‌کننده است، اما در دادگاه‌های دیگر قطعی نیست و احتمالاً مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت.

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 44877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha