متاورس جدید ریپل به زودی عرضه خواهد شد

شرکت ریپل (Ripple)، ارائه‌کننده‌ی معروف راهکارهای پرداختی رمز ارز و بلاک‌چین، طی همکاری اخیر خود با شبکه‌ی FLUF World اقدام به راه‌اندازی یک بلاک‌چین غیرمتمرکز به‌ اسم Root Network کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، هدف اصلی این شبکه اجرای متاورس «The Open Metaverse» خواهد بود که قادر به تجمیع مجموعه‌های متنوعی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با بیش از ۱۹۵ هزار آیتم و ۳۴۰ هزار تراکنش می‌باشد.

در بیانیه‌ی رسمی توسعه‌دهندگان Open Metaverse آمده است که دفترکل ریپل (XRPL) بهترین زیرساخت لازم را برای طراحی و اجرای این شبکه‌ی پیچیده دراختیار دارد. تیم توسعه‌دهنده مدعی شدند که این شبکه‌ی متاورسی از یکپارچگی و تعامل‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. سایت رسمی این پروژه‌ نیز دو اصل بنیادی زیر را در شکل‌گیری این متاورس دخیل دانست:

  1. خلق یک تجربه‌ کاربری ژرف و فراگیر که هم‌راستا با مفهوم اصلی یک دنیای مجازی یکپارچه باشد.
  2. کاربران کنترل‌کننده‌ی کامل دارایی‌ها و آیتم‌های خود در بازی هستند و آزادانه ‌می‌توانند درمورد آن‌ها تصمیم بگیرند.

توسعه‌دهندگان شبکه‌ی FLUF World انگیزه‌ی ایجاد یک شبکه‌ی مستقل برای آینده‌ی متاورس را لزوم دسترسی هر توسعه‌دهنده به امکانات قراردادهای هوشمند بدون اجرای مستقیم آن‌ها عنوان کردند. این افراد همچنین خاطرنشان کردند که کدهایی که در گذشته برای بلاک‌چین اتریوم نوشته شده است را می‌توان ازطریق ماشین مجازی اتریوم (EVM) بر Root Network اجرا نمود.

علاوه‌بر این، Root Network از پُل‌هایی که به شبکه‌های XRPL و ETH منتهی شوند کاملا پشتیبانی کرده و می‌تواند به جامعه‌ی کاربری بزرگ‌ وب۳ آن‌ها ملحق شود. در انتها باید دانست که توکن XRP به عنوان دارایی بومی برای پرداخت هزینه‌ی گس در شبکه‌ی چند توکنی Root Network استفاده خواهد شد.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 29429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha