تنیس گرند اسلم ویمبلدون ؛ نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز به فینال صعود کردند

مسابقات تنیس ویمبلدون مهمترین رویداد از چهار (گرنداسلم) بزرگ ورزش تنیس است که هر سال از دوشنبه پایانی ماه ژوئن تا اولین تعطیلات آخر هفته ماه ژوئیه در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌شود. راجر فدرر با هشت قهرمانی رکورددار این مسابقات است. نواک جوکوویچ صربیناتور در آستانه کسب بیست‌وچهارمین گرنداسلم دوران ورزشی‌اش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با برگزاری بازی‌های دور نیمه نهایی، فینالیست‌های مسابقات تنیس ویمبلدون در سال ۲۰۲۳ مشخص شدند.

در اولین بازی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ویمبلدون، نواک جوکوویچ برابر یانیک سینر قرار گرفت و توانست در سه ست پیاپی برابر این تنیسور ایتالیایی به پیروزی برسد.

جوکر در این دیدار با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۷-۶ سینر را شکست داد تا بار دیگر به فینال سومین گرنداسلم سال برسد. این پنجمین فینال متوالی جوکوویچ در مسابقات ویمبلدون است و در چهار بار قبلی، صربیناتور توانسته در این تورنمنت به مقام قهرمانی برسد. حریف جوکوویچ در بازی پایانی، کارلوس آلکاراس از اسپانیا خواهد بود.

کارلوس آلکاراس، تنیسور ۲۰ ساله اسپانیایی در دیگر دیدار دور نیمه نهایی برابر دنیل مدودف قرار گرفت و توانست در سه ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۳، ۶-۳ و ۶-۳ برابر این تنیسور باتجربه روس به پیروزی برسد. بدین‌ترتیب آلکاراس و جوکوویچ در روز یکشنبه برگزارکننده دیدار پایانی مسابقات ویمبلدون در سال ۲۰۲۳ خواهند بود. جوکوویچ در حال پشت سرگذاشتن سال فوق‌العاده‌ای است و او تاکنون در دو گرنداسلم استرالیا و رولان گاروس موفق به قهرمانی شده است.

تنیسور سرشناس و توقف‌ناپذیر صرب در صورت قهرمانی در ویمبلدون می‌تواند به بیست‌وچهارمین گرنداسلم دوران ورزشی‌اش برسد و با رکورد مارگارت کورت استرالیایی در این خصوص برابری کند. در آنسوی میدان آلکاراس جوان حضور دارد که اگر بتواند در فینال و مقابل نواک جوکوویچ به پیروزی برسد به دومین گرنداسلم دوران حرفه‌ایش پس از رقابت‌های US Open ۲۰۲۲ می‌رسد.

آیا نواک جوکوویچ موفق به هشتمین قهرمانی‌اش در ویمبلدون می‌شود؟

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
کد خبر: 44858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha