ببینید | نابغه ۲۰ ساله سلطه جوکوویچ را در هم شکست/ آلکاراس قهرمان ویمبلدون شد

نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان با شکست نواک جوکوویچ پرافتخارترین تنیسور جهان و مدافع عنوان قهرمانی ۴ دوره ویمبلدون، او را در رسیدن به رکورد تاریخی فتح ۲۴ گرنداسلم ناگام گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان دیدار حساس و مهیج فینال تنیس گرنداسلم ویمبلدون، کارلوس آلکاراس نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان از اسپانیا و نفر نخست رنکینگ برترین تنیسورهای جهان مقابل نواک جوکوویچ پرافتخارترین تنیسور مردان جهان به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.


ست نخست این دیدار با نتیجه قاطع ۶ بر یک به سود جوکوویچ به پایان رسید اما در ست‌های دوم و سوم آلکاراس به بازی بازگشت و به ترتیب با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر یک صاحب پیروزی شد. در ست چهارم جوکوویچ ۶ بر ۳ به پیروزی رسید تا کار به ست پنجم و پایانی کشیده شود.
در ست پایانی الکاراس با حساب ۶ بر ۴ به برتری رسید و تا با کسب پیروزی ۳ بر ۲ در این بازی حساس که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، عنوان قهرمانی این رویداد معتبر را از آن خود کرد.
جوکوویچ پس از ۳۴ پیروزی متوالی در رقابت‌های ویمبلدون بالاخره تن به شکست داد. اسطوره تنیس جهان با کسب ۲۳ عنوان قهرمانی رقابت‌های گرنداسلم در صدر پرافتخارترین تنیسورهای مردان جهان جای گرفته بود و قصد داشت با فتح بیست و چهارمین گرنداسلم به رکورد مارگارت کورت اسطوره تنیس زنان جهان از استرالیا برسد که ناکام ماند.
الکاراس سال گذشته به اولین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های گرنداسلم در نیویورک رسیده بود.

جوکوویچ مدافع ۴ عنوان قهرمانی اخیر مسابقات ویمبلدون بود و در مجموع ۷ عنوان قهرمانی این مسابقات را در کارنامه دارد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 44958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha