رئیس دیوان عالی کشور: عنوان اتهامی پرونده طبری، ارتشاء و پولشویی است و اتهام اختلاس مطرح نیست

رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده طبری گفت: رأی تکمیلی به زودی صادر خواهد شد و در این پرونده عنوان اتهامی اختلاس مطرح نبوده و نیست همچنین قوه قضاییه در زمینه مقابله با فساد حساس است و بنا نیست که تحت تأثیر جو، تصمیم‌گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم روز چهارشنبه درباره برخی ابهامات که در رابطه با پرونده اکبر طبری مطرح شده است، اظهارکرد: نخست از مردم کشور به دلیل حساسیتی که برای مبارزه با فساد دارند تشکر می‌کنم؛ این حس قابل ستایش است اما آنچه مذموم است همراهی با کسانی است که به دنبال سوءاستفاده از این جریان و جوسازی علیه دستگاه قضایی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور به اتهامات موجود در پرونده طبری اشاره کرد و افزود: موضوع پرونده ارتشاء است و به دفعات متعدد و از اشخاص مختلف مطرح شده است و بحث اختلاس از ابتدای تشکیل پرونده عنوان اتهامی نبوده و نیست.

وی اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل عنوان کرد و افزود: مشارالیه معاملاتی را برای تطهیر اموال دریافتی انجام داده که مورد حکم قرار گرفته است، همچنین یکی دیگر از موارد اتهامی جعل سند وکالت به نام همسرش است.

مرتضوی‌مقدم اضافه کرد: حکم صادره پس از قطعیت به مرحله اجرا درآمد و محکوم علیه چهارسال از حبس را گذراند، طبری با ارائه مستندات جدید، درخواست اعاده دادرسی داد و ادعا کرد که بحث تشکیل شبکه ارتشاء در پرونده مطرح نبوده است، در نهایت با بررسی پرونده در دیوان عالی کشور ضمن موافقت با درخواست وی و تجویز اعاده دادرسی، پرونده در این بخش برای بررسی مجدد به دادگاه هم عرض ارجاع شد و پس از بررسی در رابطه با اتهام ارتشاء حکم صادر شد و وی در مورد پولشویی نیز به پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه محکومیت یافته است.

مرتضوی‌مقدم گفت: اکنون پرونده با احکام تکمیلی که صادر شده در دیوان عالی کشور مطرح است و به زودی در این رابطه رأی مقتضی صادر خواهد شد.

وی درباره بزه اعمال نفوذ در این پرونده اظهارکرد: در رابطه با این اتهام نیز حکم صادر شده است.

رئیس دیوان عالی کشور تأکید کرد: از دوستان انقلاب و نظام درخواست دارم که تحت تأثیر جو ومطالبی که احیاناً برای تضعیف به قوه قضاییه مطرح می‌شود قرار نگیرند؛ دیوان عالی کشور و مجموعه قوه قضاییه در زمینه مقابله فساد حساس است و بنا نیست که بخواهد تحت تأثیر جو تصمیم‌گیری کند.

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 44791
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      قوه قضاییه خجالت بکشید