شما بخاطر شغلی که دارید، بیشترین مالیات را می‌پردازید؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند به این دلیل که درآمد آنها شفاف است. پزشکان هنوز به این قانون تن نداده‌اند و بیشترین فرار مالیاتی را دارند. پزشکان موظف به استفاده از دستگاه پز هستند تا همانند سایر مردم مالیات عادلانه بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برای حل این مشکل سامانه سوت زنی را راه‌اندازی کردیم تا مردم پزشکانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند به ما رعایت کنند. این پزشکان را به عنوان افراد مارک‌دار شناسایی کردیم و آنها را از استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ محروم کردیم. بر اساس بررسی‌ها پزشکانی را کشف کردیم که با حساب‌های خود کار نمی‌کنند و از حساب‌های دیگری استفاده می‌کنند. باید روش هایی را برای شناسایی فراریان از پرداخت مالیات ایجاد کنیم که برای پزشکان این روش‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

موحدی در برنامه تهران ۲۰ گفت: سال ۱۴۰۰ ما میانگین دریافت مالیات از اصناف ۱ میلیون ۳۰۰ هطار تومان برای کل سال بوده است و در ۱۴۰۱، ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده است. امسال ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

میزان مالیات امسال نمایشگاه داران خودرو، طلا فروشان و پزشکان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: میانگین مالیات اصناف معادل مالیات اصناف است. امسال حدود ۵۰ درصد اصناف مالیتشان صفر بوده و مابقی زیر ۳۰ میلیون باید مالیات می‌پرداختند. میانگین مالیات امسال نمایشگاه داران اتومبیل، ۱۱ میلیون، پزشکان ۳۵ میلیون طلافروشان ۱۱ میلیون است.

وی خاطر نشان کرد: از سلبریتی‌ها هم مالیات گرفته‌ایم و ۵۱۵ بلاگر و سلبریتی را شناسایی کرده ایم، فقط ۱۲۳ بلاگری کار تشخیص مالیات آنها در حال انجام است و این ۱۲۳ نفر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان واریزی حساب آنها بوده است. این بحث مطرح شده که این سلبریتی‌ها در سکوهای فیلتر شده فعالیت می‌کنند و نباید از آنها مالیات گرفت در صورتی که این افراد درآمد دارند و باید مالیات آن را بدهند.

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 44750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha