قالیباف: ۵۰ درصد کاسبان مالیات نمی‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بابل گفت: مالیات ۵۰ درصد کاسبان، با نرخ صفر محاسبه شده و ۴۰ درصد دیگر نیز حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی سعادتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روز ملی اصناف را که ۸ میلیون اشتغال ایجاد کرده و در گذراندن دوران جنگ و دوران کرونا و دوران اغتشاشات در کنار نظام بودند، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: بنده شب گذشته در جمع اصناف بودم؛ مطالبه اصناف، اصلاح نظام صنفی و مالیات‌ها است. پزشکی به بنده گفت بنده ۶ تیر خوردم اما به اندازه ۳۵ میلیون تومانی که مالیات دادم برای ماشینی که ۸ سال پیش خریداری کرده‌ام، دردناک نبود. مالیات بازاری‌ها از دو و پنج میلیون تومان به ۵۰ میلیون رسیده است. انتظار می‌رود این رویه اصلاح شود.

نماینده مردم بابل گفت: کشاورزان انتظار دارند تا قیمت برنج اعلام شود و دست مافیاها بسته شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سعادتی بیان کرد: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند. سال گذشته این رویه ایراد داشت و ما دنبال کردیم. هر مورد دیگری که خارج از این رقم باشد پیگیری می‌شود و ما نمی‌خواهیم فشار به اصناف وارد شود.

۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 44121
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha