دختران هندبالیست ایران جهانی شدند

تیم ملی هندبال دختران ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مقابل قزاقستان پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ملی‌پوشان هندبال ایران در آخرین دیدار از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف قزاقستان رفتند که شاگردان اکبرآبادی با برد ۲۷ بر ۲۴ مقابل قزاقستان پنجم شدند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

پیش از این دختران هندبال ایران در مرحله گروهی مقابل چین‌تایپه و چین شکست خورده و برابر هند و ازبکستان پیروز شدند و در رده سوم گروه خود ایستادند. آنها در مرحله دوم مقابل هنگ کنگ و قزاقستان پیروز شدند و در رده پنجم قرار گرفتند.

کره، چین تایپه، چین و ژاپن به نیمه نهایی این مسابقات رسیدند. ایران و این چهار تیم در پایان این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی را کسب کردند.

فردا در آخرین روز این مسابقات چین و کره جنوبی برای کسب عنوان قهرمانی در فینال با یکدیگر مصاف می‌کنند و ژاپن و چین تایپه در رده‌بندی دیدار خواهند کرد.

تیم ملی دختران جوان ایران در دوره قبلی این مسابقات دوم شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. این دومین سهمیه جهانی ایران در این رده است.

فاطمه مریخ، الناز یارمحمد توسکی، مائده عشاق، آرزو بهمئی، سعیده غضنفری، صبا زنگنه، نگین رحمانی، هانیه شاه‌ویسی، نسترن فراهانی، راحله اعتمادی‌پور، الهه نیکان، زهرا فتوتی، آسمان بدوی، هستی دخایی، آسنا شجاعی، زهرا افشاری و محدثه شبانی کوهبانانی ۱۷ بازیکن تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا هستند.

مریم رضائیان به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیرفنی، فاطمه محمدخانی و سیده مریم فخری به فنوان مربی و مهدیه کنگرانی فراهانی به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادرفنی را تشکیل می‌دهند.

رده‌بندی نهایی تیم‌ها در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا:

کره - چین دیدار فینال

چین تایپه - ژاپن رده‌بندی

۵- ایران

۶- قزاقستان

۷- ازبکستان

۸- هنگ کنگ

۹- هند

۱۰- کویت

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 44638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha