اولین برد آسیایی دختران هندبال ایران مقابل ازبکستان / مریخ بهترین بازیکن شد

تیم ملی هندبال دختران ایران در دومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی آسیا جوانان مقابل ازبکستان به برتری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دختران هندبال ایران امروز شنبه در دومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف ازبکستان رفتند و در یک دیدار پایاپای و نفس‌گیر توانستند با نتیجه ۳۷ بر ۳۶ پیروز شوند.

در پایان این دیدار فاطمه مریخ به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی ایران روز گذشته مقابل چین شکست خورد. شاگردان اکبرآبادی فردا یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ باید در سومین دیدار خود از مرحله گروهی مقابل چین‌تایپه صف‌آرایی کنند.

مسابقات قهرمانی آسیا جوانان از ۹ تا ۱۸ تیر به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم‌ها در مرحله مقدماتی در دو گروه رقابت می‌کنند. در گروه اول تیم‌های هنک کنگ، قزاقستان، کویت، ژاپن و کره حضور دارند و در گروه دیگر ایران با چین، ازبکستان، چین‌تایپه و هندوستان همگروه است.

دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد. مرحله نیمه نهایی ۱۶ تیر و رده‌بندی و فینال این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا روز ۱۸ تیر برگزار خواهد شد. مسابقات برای مشخص شدن رده‌های پنجم تا هشتم نیز ۱۷ تیر برگزار خواهد شد.

فاطمه مریخ، الناز یارمحمد توسکی، مائده عشاق، آرزو بهمئی، سعیده غضنفری، صبا زنگنه، نگین رحمانی، هانیه شاه‌ویسی، نسترن فراهانی، راحله اعتمادی‌پور، الهه نیکان، زهرا فتوتی، آسمان بدوی، هستی دخایی، آسنا شجاعی، زهرا افشاری و محدثه شبانی کوهبانانی ۱۷ بازیکن تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا هستند.

مریم رضائیان به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به فنوان مدیرفنی، فاطمه محمدخانی و سیده مریم فخری به فنوان مربی و مهدیه کنگرانی فراهانی به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادرفنی را تشکیل می‌دهند.

۵ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی را کسب خواهند کرد. تیم ملی دختران جوان ایران در دوره قبلی این مسابقات دوم شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

فاطمه مریخ برترین بازیکن دیدار ایران با ازبکستان شد

«فاطمه مریخ» ملی‌پوش تیم ملی هندبال دختران جوانان ایران عنوان بهترین بازیکن زمین مسابقه با تیم ملی ازبکستان در جریان دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.

تیم ملی هندبال دختران جوانان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعتی پیش به مصاف تیم قدرتمند ازبکستان رفت و در پایان توانست با نتیجه 36 -37 به برتری برسد.

لازم به ذکر است هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از 9 تا 18 تیر ماه جاری به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 44347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha