دومین شکست دختران هندبالیست ایران در آسیا

تیم ملی هندبال دختران ایران در سومین دیدار خود از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا مقابل چین تایپه هم شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی هندبال دختران ایران امروز یکشنبه در سومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مقابل چین‌تایپه به میدان رفت. شاگردان اکبرآبادی در این بازی با نتیجه ۱۸ بر ۲۸ شکست خوردند.

این دومین شکست دختران ایران در این مسابقات است. آنها با دو شکست مقابل چین و چین‌تایپه شانس صعود به دور نیمه نهایی را از دست خواهند داد که در این شرایط و در صورت برد در بازی آخر مقابل هند در رده سوم گروه قرار خواهند گرفت که برای کسب سهمیه جهانی باید مقابل تیم رده سومی گروه مقابل برای مقام پنجم بجنگند.

دختران هندبال ایران پیش از این مقابل چین شکست خورده و برابر ازبکستان به برتری رسیده بودند. آنها باید چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ در چهارمین و آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل هندوستان به میدان بروند.

مسابقات قهرمانی آسیا جوانان از ۹ تا ۱۸ تیر به میزبانی هنگ کنگ برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم‌ها در مرحله مقدماتی در دو گروه رقابت می‌کنند. در گروه اول تیم‌های هنک کنگ، قزاقستان، کویت، ژاپن و کره حضور دارند و در گروه دیگر ایران با چین، ازبکستان، چین‌تایپه و هندوستان همگروه است.

دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد. مرحله نیمه نهایی ۱۶ تیر و رده‌بندی و فینال این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا روز ۱۸ تیر برگزار خواهد شد. مسابقات برای مشخص شدن رده‌های پنجم تا هشتم نیز ۱۷ تیر برگزار خواهد شد.

۵ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی را کسب خواهند کرد. تیم ملی دختران جوان ایران در دوره قبلی این مسابقات دوم شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

فاطمه مریخ، الناز یارمحمد توسکی، مائده عشاق، آرزو بهمئی، سعیده غضنفری، صبا زنگنه، نگین رحمانی، هانیه شاه‌ویسی، نسترن فراهانی، راحله اعتمادی‌پور، الهه نیکان، زهرا فتوتی، آسمان بدوی، هستی دخایی، آسنا شجاعی، زهرا افشاری و محدثه شبانی کوهبانانی ۱۷ بازیکن تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا هستند.

مریم رضائیان به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیرفنی، فاطمه محمدخانی و سیده مریم فخری به فنوان مربی و مهدیه کنگرانی فراهانی به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادرفنی را تشکیل می‌دهند.

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶
کد خبر: 44410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha