ایران - ژاپن ؛ مرحله یک‌چهارم نهایی هندبال قهرمانی آسیا ؛ از ساعت ۱۵:۳۰ + لینک پخش زنده

تیم ملی هندبال کشورمان امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ژاپن به میدان می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی هندبال ایران در اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل مدعی عنوان قهرمانی یعنی ژاپن قرار می‌گیرد.

ژاپن با ۲ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز رده چهارم توزیع مدال‌های ادوار قهرمانی آسیا را طی ۲۰ دوره حضور در اختیار دارد و به تازگی هم سهمیه حضور در المپیک پاریس را از قاره آسیا به دست آورده است. 

ژاپن در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در سال ۱۹۷۷ کویت و ۱۹۷۹ چین مدال طلا، در مسابقات سال های ۱۹۸۳ کره‌جنوبی، ۱۹۸۷ کویت، ۱۹۸۹ چین، ۱۹۹۱ ژاپن و ۲۰۰۴ قطر مدال نقره و در رقابت های سال ۱۹۹۳ بحرین، ۲۰۰۰ ژاپن، ۲۰۱۰ لبنان، ۲۰۱۶ بحرین و ۲۰۲۰ کویت مدال برنز را در کارنامه افتخارات هندبال خود ثبت کرده است.  

تیم ملی هندبال ایران در یک تقابل نزدیک، نتیجه را به ژاپن واگذار کرد

تیم ملی هندبال ایران تاکنون در ۱۵ دوره این رقابتها حاضر بوده و بهترین مقامی که کسب کرده، رتبه سوم بازیها در ۲۰۱۴ بحرین است. همچنین در ۱۰ بار حضور خود، بین شش تیم اول بوده است. 

در دیگر بازی‌های این مرحله تیم‌های هندبال کره جنوبی با عراق، امارات با قطر و بحرین با کویت رقابت می‌کنند.

لینک پخش زنده هندبال قهرمانی آسیا ایران - ژاپن؛ ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه ۲۸ دیماه (شبکه ورزش)

لینک پخش زنده هندبال قهرمانی آسیا ایران - ژاپن ؛ ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه ۲۸ دیماه (آنتن)

کره‌جنوبی ۹ مدال طلای خود را در مسابقات ۱۹۸۳، ۱۹۸۷ اردن، ۱۹۸۹ چین، ۱۹۹۱ ژاپن، ۱۹۹۳ بحرین، ۲۰۰۰ ژاپن، ۲۰۰۸ ایران، ۲۰۱۰ لبنان و ۲۰۱۲ عربستان به دست آورده است.

این کشور همچنین در مسابقات ۱۹۷۷ و ۱۹۹۵ کویت، ۲۰۰۶ تایلند و ۲۰۲۰ کویت مدال نقره و در رقابت‌های ۲۰۱۸ مدال برنز را به کارنامه افتخارات خود افزوده است.

کره‌جنوبی در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت‌ها مقابل نیوزلند با نتیجه ۱۳_۴۲ و روبروی چین با امتیاز ۳۲_۳۰ پیروز شده است.

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 51358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha