طلای جهانی بالاخره به کدام سو می‌رود؟

طلا در بازارهای جهانی امروز (پنج‌شنبه) با انتظارات مبنی بر این‌که نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر باقی بماند، ثابت ماند. زیرا سرمایه‌گذاران منتظر مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند بر مسیر سیاست فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۹ درصد افزایش به ۱۹۱۹ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۲۰ دلار رسید.

ییب جان رانگ استراتژیست بازار در IG گفت: با توجه به این‌که فدرال رزرو به بخش خدمات برای سنجش تداوم تورم چشم دوخته است، هرگونه پیشرفت در این زمینه در داده‌های شاخص مدیران خرید ایالات‌متحده در آینده بررسی خواهد شد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است؛ زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

صورتجلسه این نشست نشان داد که فدرال رزرو موافقت کرد که نرخ بهره را در نشست ژوئن ثابت نگه دارد تا راهی برای خرید زمان و ارزیابی اینکه آیا به افزایش بیشتر نرخ‌ها نیاز است یا خیر وجود داشته باشد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که این اقدام درستی است که بانک مرکزی سه هفته پیش نرخ بهره را ثابت نگه دارد، در حالی که در برخی مواقع ممکن است مجبور شود دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد. سرمایه‌گذاران همچنین بر بررسی فرصت‌های شغلی و گردش مالی نیروی کار وزارت کار ایالات‌متحده و سایر داده‌های اقتصادی تمرکز خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۲ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۸ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین در ۹۱۵ دلار و ۷۷ سنت ثابت بود.

۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 44553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha